| کد خبر: 174101 |

یک راننده خود مالک مطرح کرد:

◄ پیشنهاد واردات اتوبوس دست دوم خارجی با کارکرد سه سال

یک فعال بخش حمل‌ونقل مسافری جاده‌ای خواستار صدور مجوز ورود اتوبوس‌های اروپایی دست دوم با کارکرد سه سال و با تعرفه گمرکی پایین به داخل کشور شد.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل‌ونقل مسافری جاده‌ای خواستار صدور مجوز ورود اتوبوس‌های اروپایی دست دوم با کارکرد سه سال و با تعرفه گمرکی پایین به داخل کشور شد.

به گزارش تین‌نیوز، این راننده خود مالک با تاکید بر این‌که با توجه به افزایش قیمت اتوبوس در کشور امکان خرید و و جایگزینی اتوبوس جدید در بخش مسافری برای اکثریت فعالان این بخش فراهم نیست، در شبکه‌های اجتماعی نوشت: افزایش قیمت اتوبوس نو، در حالی اتفاق افتاده است که شرکت‌های تولید کننده از محصولات فاقد کیفیت در ساخت تولیدات داخل استفاده می‌کنند.

وی با بیان خطراتی که عدم نوسازی ناوگان بر ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای مسافری دارد، افزود: کارخانجات ایرانی در تولید محصولات خود هیچ‌گونه رقابتی با خودروسازان خارجی انجام نمی‌دهند و حتی برخی کارخانجات تولیدی تعطیل شده‌اند.

این راننده خود مالک اظهار کرد: در صورت صدور مجوز واردات، می‌توان اتوبوس دست دوم خارجی با سه سال کارکرد را باقیمت پایین و البته با تعرفه گمرکی اندک، خریداری و وارد کرد.

وی خاطرنشان کرد: سهم مالکان اتوبوس در ایران هزینه‌هاى سرسام‌آور نگهدارى از جمله مشکلات عدیده منبع اگزوز، دینام، مشکلات دیفرانسیل و ده‌ها مشکل دیگر بوده و دلیل آن نیز استفاده از قطعات نامرغوب در ساخت این اتوبوس‌ها توسط خودروسازان داخلی است. 

یک راننده دیگر اتوبوس نیز به اتوبوس‌های اسکانیا که توسط شرکت‌های داخلی تولید می‌شود اشاره کرد و گفت: اتوبوسی که این شرکت تولید می‌کند فقط موتور اسکانیا دارد و اتاق آن چینی و بی‌کیفیت ‌و معمولا صندلی و پرده آن نیز ساخت کشور ترکیه است.

وی افزود: کافی است یک راننده فقط یک‌بار پشت فرمان اتوبوس اسکانیا عراقی بنشیند تا متوجه شود سیستم ایمنی آن چقدر مجهز و با اتوبوس اسکانیا داخلی متفاوت است.

به گفته وی با این شرایط اتوبوس‌های داخلی باید در بازار با قیمت حداقل 30 درصد ارزان‌تر ازبازار خارج از کشور عرضه و فروخته شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    کلا تعرفه هر نوع خودرو و موتورسیکلت صفر شود و فقط خودرو های لوکس ممنوع الورود شوند!

  • رضا 0 0

    ناوگان مسافری خیلی فرسوده فقط دونبال قاچاق گازویل هستن پس مردم و اسایش مردم چی میشه صدای همه در امده اگه وارد بشه اتوبوس خیلی خوبه