| کد خبر: 173785 |

◄ همزمان با گرانی لاستیک و قطعات؛ ناوگان مسافری چقدر آماده مسافرت‌های اربعین است؟

ناوگان اتوبوس با تمام ظرفیت در خدمت زائران است اما با توجه به اینکه مشکل تأمین قطعات لاستیک وجود دارد هزینه‌های رانندگان امسال بسیار زیاد شده است.

تین نیوز

احمدرضا عامری رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز به تشریح میزان آمادگی ناوگان مسافری در آستانه ایام اربعین و هم‌زمان با گرانی لاستیک و قطعات پرداخت.

به گزارش تین‌نیوز، احمدرضا عامری در این‌باره به خبرنگار ما، گفت: ناوگان اتوبوس با تمام ظرفیت در خدمت زائران است اما با توجه به اینکه مشکل تأمین قطعات لاستیک وجود دارد هزینه‌های رانندگان بسیار زیاد شده است.

وی با بیان اینکه قیمت لاستیک چند برابر شده است و متأسفانه هزینه‌های ناوگان افزایش‌ یافته است، گفت: دولت باید تدبیر جدی برای تأمین لاستیک در بخش مسافری داشته باشد. ناوگان نیز مثل غذا و دارو برای مردم است و اگر کار حمل‌ونقل تعطیل شود هزینه‌های زیادی بر دوش دولت می‌گذارد.

عامری با توضیح اینکه لاستیک مسافری با ارز دولتی در بازار وجود ندارد، گفت: بعد از ارز 4 هزارتومانی خریدی انجام‌نشده است و هر چه در کشور وجود دارد مربوط به خریدهای قبل از دلار 4 هزارتومانی است و متأسفانه مدت‌های زیادی است قطعات و لاستیک وارد کشور نشده است.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری درباره تعیین نرخ بلیت سفرها به کربلای معلی در اربعین حسینی نیز گفت: تصمیم نهایی درباره قیمت‌ها باید از سوی ستاد اربعین و مسئولان سازمان راهداری گرفته شود و ما هم منتظریم تا قیمت نهایی در این زمینه اعلام شود.

عامری احتمال افزایش نرخ‌ها با توجه به یک‌سر خالی حرکت کردن اتوبوس‌ها در ایام اربعین را رد نکرد، اما هرگونه تصمیم در این زمینه را منوط به نهایی شدن بررسی‌ها و ارزیابی‌های کارشناسان و دستگاه‌های ذی ربط دانست. عامری هم چنین خبر داد که 16 هزار و 500 دستگاه اتوبوس به زائران حسینی در ایام محرم سرویس دهی دارند.

 در روزهای گذشته سازمان هواپیمایی کشوری در جریان جلسه مشترک با ایرلاین‌ها، نرخ پروازهای اربعین ۹۷ را اعلام کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.