| کد خبر: 172169 |

◄ پیشنهاد عدم دریافت کمیسیون از سواری‌های کرایه در سفرهای خانوادگی

جا دارد مدیران شرکت‌ها یا به‌صورت خودجوش و یا به‌صورت دستوری ملزم به عدم اخذ کمیسیون در سفرهای خانوادگی از رانندگان شوند.

تین نیوز

مسئول انجمن صنفی رانندگان سواری کرایه دزفول پیشنهاد داد شرکت‌های حمل‌ونقل در طول سال چهار نوبت صورت وضعیت به‌صورت دربستی (رفت و برگشتی) برای سفرهای خانوادگی و فقط به‌نام خانواده رانندگان صادر  کرده و تنها کسوراتی مانند عوارض شهرداری و بیمه و... را از آنان دریافت کنند.

به گزارش تین‌نیوز، علیرضا انصاری‌فر در شبکه‌های اجتماعی با طرح این پیشنهاد، نوشت: با توجه به پاسخ مثبت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص درخواست رانندگان مبنی بر اختصاص مرخصی برای سفرهای خانوادگی از مسئولان محترم سازمان راهداری خواهشمندیم دستور فرمایند، همانگونه که رانندگان سواری کرایه در طول سال از شرکت‌های حمل‌و‌نقل صورت وضعیت اخذ می‌کنند، شرکت‌های حمل‌ونقل لااقل در طول سال چهار نوبت صورت وضعیت به‌صورت دربستی (رفت و برگشتی) برای سفرهای خانوادگی و فقط به‌نام خانواده رانندگان صادر و از درصد درآمدی خویش ( کمیسیون) صرف نظر کرده و تنها کسوراتی مانند عوارض شهرداری و بیمه و... را از آنان دریافت کنند.

وی تاکید کرد: هر شخصی در هر محیطی مشغول به کار باشد، تسهیلاتی از طرف محل کار به وی تعلق می‌گیرد که رانندگان در این خصوص از کمترین امتیازات برخوردار هستند.

انصاری گفت: رانندگان، مالک خودروها بوده و مسئولیت‌های متعددی در زمینه این فعالیت به‌عهده داشته و هزینه‌های استهلاک و... نیز برعهده آنهاست بنابراین جا دارد مدیران شرکت‌ها یا به‌صورت خودجوش و یا به‌صورت دستوری از طرف سازمان ملزم به انجام این کار ( عدم اخذ کمیسیون در سفرهای خانوادگی از رانندگان) شوند.

به گزارش تین‌نیوز، حمید حسین‌زاده دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور نیز با تاکید بر این‌که اخذ صورت وضعیت برای سفرهای خانوادگی خالی از حسن نبوده و به‌ضرر رانندگان نیست، خاطرنشان کرد: اما با این‌ موضوع که راننده برای سفرهای خانوادگی نیز مجبور به پرداخت کمیسیون باشد شدیداً مخالف هستم واین کار به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.