| کد خبر: 171665 |

◄ یک قدم برای رفع معضل فعالیت مسافربرهای شخصی در حریم پایانه‌ها

خیابان اصلی جلوی در ورودی سواری کرایه‌ها در ترمینال غرب که قبلا محل پارک خودروهای شخصی مسافرکش بود، مانع‌گذاری شد.

تین نیوز

خیابان اصلی جلوی در ورودی سواری کرایه‌ها در ترمینال غرب که قبلاً محل پارک خودروهای شخصی مسافرکش بود، مانع‌گذاری شد.

به گزارش تین‌نیوز، دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور با اعلام این خبر در شبکه‌های اجتماعی نوشت: بزرگترین چالش تاکسی‌های سواری کرایه حضور و فعالیت مسافربرهای شخصی در حریم پایانه‌ها وفرودگاه‌ها است.

حمید حسین‌زاده با تاکید بر این‌که  لازم است تمرکز اصلی فعالان این بخش روی حل این مشکل باشد، افزود: بدین منظور هر انجمن، کانون، شرکت و تک تک رانندگان سواری کرایه به سهم خود و به‌شکل جمعی از هر فعالیتی که در این خصوص از دستشان برمی‌آید، کوتاهی نکنند. 

او اظهار کرد: در برخی مناطق و پایانه‌ها که رانندگان با همراهی شرکت‌ها در این خصوص اقدام کرده‌اند، موفقیت‌هایی در کوتاه کردن دست مسافربرهای شخصی از اطراف محل کار خود به‌دست آورده‌اند.

این فعال صنفی تاکید کرد: در حال حاضر این اقدامات در پایانه غرب نیز با اخذ حکم دادستانی در حال اجراست به‌طوری‌که خیابان اصلی جلوی در ورودی سواری کرایه‌ها در ترمینال غرب تا شعاع قابل توجه‌ای که قبلاً محل پارک خودروهای شخصی مسافرکش بود، مانع گذاری شد.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور گفت: این اتفاق واقعا حایز اهمیت بوده و بدون همکاری همه جانبه شرکت‌ها، انجمن، اتحادیه و خود رانندگان و شهرداری و پایانه میسر نمی‌شد.

 حسین‌زاد افزود: در این زمینه جا دارد از تمام کسانی که در این خصوص زحمت کشیده و هزینه کردند، تشکر وقدردانی نماییم و امیدواریم که پایانه‌های دیگر شهرها نیز با تاسی از این حرکت، همین اقدام را در دستور کار قرار داده و پیگیر شوند.

به گزارش تین‌نیوز، ممانمعت از فعالیت خودروهای مسافربر شخصی در ترمینال‌های مسافری و در محدوه فعالیت تاکسی‌های سواری کرایه همواره یکی از مطالبات رانندگان فعال در این بخش بوده است که با اقدام اخیر در پایانه مسافربری تهران گام مثبتی برای تحقق این خواسته برداشته شد.

 بر اساس این گزارش رانندگان معتقدند وجود مسافربرهای شخصی و غیرقانونی، در کنار ایستگاه شرکت‌های مسافربری و ترمینال‌ها رابطه مستقیمی با کاهش درآمد فعالان این صنف دارد و این در حالی‌است که روند فعالیت این مسافربرها، در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

به اعتقاد آنان سازمان‌های مسئول در این زمینه پایانه‌ها، شهرداری‌ها، پلیس راهنمایی و رانندگی در داخل شهرها و پلیس راه‌ها در جاده‌ها، استانداری‌ها و فرمانداری شهرها و شرکت‌های مسافربری هستند که می‌تواند با ممانعت از فعالیت این خودروها که فعالیت‌شان قانونی نیز نیست، در جهت افزایش سطح رضایت‌مندی و همچنین میزان درآمد فعالان این صنف و همچنین افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای قدم بردارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.