| کد خبر: 167915 |

◄ انتقاد رانندگان از خدمات اندکی که بیمه‌ها به آنها می‌دهند

فعالان بخش مسافری سواری کرایه معتقدند خدماتی بیمه‌ای که از سوی تامین اجتماعی دریافت می‌کنند متناسب با سختی کار و مشکلات جسمی نیست که این شغل بر آنان تحمیل می‌کند.

تین نیوز

فعالان بخش مسافری سواری کرایه معتقدند خدمات بیمه‌ای که از سوی تامین اجتماعی دریافت می‌کنند متناسب با سختی کار و مشکلات جسمی نیست که این شغل بر آنان تحمیل می‌کند. 

به گزارش تین‌نیوز، مدتی است که فعالان بخش حمل‌ونقل مسافری سواری کرایه با بیان تجربه‌های خود از هزینه‌های درمانی و میزان پرداختی بیمه‌ها در مورد این هزینه‌ها، از کافی نبودن خدمات ارایه شده از سوی بیمه‌ها با توجه به سختی کار خود و بیماری‌هایی که به واسطه اشتغال به شغل رانندگی بر آنها تحمیل می‌شود گله‌ می‌کنند.

فعالان این صنف همچنین از انواع و اقسام هزینه‌هایی انتقاد دارند که مجبورند برای تمدید کارت سلامت و آزمایش عدم اعتیاد پرداخت کنند اما هیچ یک از این هزینه‌ها شامل خدمات بیمه‌ای نمی‌شود.

این در حالی است که به گفته آنان بسیاری از هزینه‌هایی که در صورت ابتلا به بیماری‌های مختلف پرداخت می‌کنند چون مشمول خدمات بیمه و حتی بیمه تکمیلی نمی‌شود، با دفترچه بیمه انجام نشده و آنان مجبورند این هزینه‌ها را به صورت آزاد پرداخت کنند.

به گزارش تین‌نیوز، برای مثال در یکی از این پیام‌هایک راننده به هزینه 3 میلیون تومانی که بابت هزینه درمان خود پرداخته اشاره کرده و گفته است که بیمه فقط 100 هزار تومان آن را پرداخت کرده است.

در این زمینه یک راننده خودروی مسافری بین شهری در شبکه‌های اجتماعی نوشت: رانندگان به خاطر سختی کاری که دارند، اغلب بعد از چندسال ابتدایی این شغل، دچار بدنی فرسوده شده و گرفتار بیماری‌هایی از قبیل کمردردهای شدید و دیسک کمر و درد زانو و آرتروز گردن و پوکی استخوان و دوبینی چشم و فشارخون و درکل پیری زودرس می‌شوند که یکی از دلایل مهم آن منظم نبودن سیستم خواب و تغذیه و رانندگی در شرایط غیرعادی بوده و هست.

عادل بهشتی گفت:  در مقابل این حجم از بیماری‌ها، خدمات بیمه و حتی بیمه تکمیلی رانندگان ضعیف و ناتوان است که به استناد به مشکلات جسمی و بیماری‌هایی که به آن اشاره شد، جوابگوی هزینه‌های زیاد و نجومی درمان نبوده و مشکلات عدیده‌ای برای رانندگان و خانواده آنها پیش آورده و در واقع این بیمه‌ها پوشش ضعیفی نسبت به هزینه‌های درمان، داشته و دارند.

وی افزود: در برخی موارد شرکت‌های حمل‌ونقلی نیز مسیر هموارتری برای  شرکت‌های بیمه فراهم کرده و هزینه‌های خود را به قیمت جان راننده و خانواده‌هایشان و واردکردن هزینه‌های اضافه به راننده، کم کرده و جوابگو هم نبوده و نیستند و رانندگان را متحمل هزینه‌های گزاف می‌کنند.

این فعال بخش حمل‌ونقل مسافری سواریه کرایه تاکید کرد: رانندگان خواهان پوشش بیمه تکمیلی کامل و درخور شخصیت خود و خانواده‌هایشان هستند و پیگیری این موضوع از سوی مسئولان صنفی را خواستارند.

بهشتی اظهار کرد: حتی با وجود دفترچه بیمه تامین اجتماعی، آزمایش عدم اعتیاد و کارت سلامت رانندگان با این دفترچه انجام نمی‌شود و این در حالی است که هر بار به مبلغ این آزمایش‌ها نیز بدون درنظر گرفتن شرایط درآمدی رانندگان اضافه می‌شود که لازم است این آزمایشها، با دفترچه درمانی قابل انجام باشد.

این فعال بخش حمل‌ونقل مسافری سواری کرایه افزود: در این بین مشکل جریمه بیمه تامین اجتماعی نیز به این مشکلات افزوده شده است به طوری‌که که حتی با تاخیر ی اندک، جریمه دو برابری به میزان پرداخت حق بیمه تعلق می‌گیرد که این امر اجحافی علنی در حق راننده بوده چرا که گاهی رانندگان به دلیل حضور درجاده‌ها، قادربه پرداخت حق بیمه در زمان مقرر نیستند اما متحمل هزینه‌ای دوبرابری می‌شوند.

بهشتی با بیان این‌که  یکی دیگر از خواسته‌های رانندگان امکان شناور شدن حق بیمه پرداختی آنان است که گویا درحال انجام است، اظهار امیدواری کرد این موضوع در حد وعده و وعید نباشد و هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین 0 0

    رانندگانی که قیمت بیمه را میفهمن که باید 2/300باید پرداخت کنن همه میرن سمت بیمه آزاد و هوشمند غیر فعال میشه بخاطر همین مجبور هستن بدون مدرک کار کنن و هزارو یک دردسر چرا باید بیمه رانندگان از بیمه آزاد گرونتر باشه بعد هم باید یک انگیزه برای رانندگان باشه این اصلا عادلانه نیست و باید مجلس تصمیم خوبی برای رانندگان که پر خطر هستن و زحمت زیادی هم دارن بگیره سران مملکت یه کاری میکنن که تا هزاران سال هیچ کسی این نقطه ضعف ها فراموش نکنن معلوم نیست چه انگیزه ای دارن از این نوع تصمیم های بیخودی تویی که پشت میز نشستی جوری تصمیم نگیر که بگن هیچی حالیت نیست بیا پشین پشت بنز شش چرخ و نیسان و ماشین سنگین های بی کیفیت نه مثل احمدی نژاد خیر ندیده که سوار بهترین ماشین بروز شده ..نه خودرو درست وارد میکنید نه بیمه تخفیف دولتی میزارید واقعا باعث تأسف اونی که مخالفت میکنه لعنت بر کسی که با امکانات رانندگان و حتی بخصوص تخفیف بیمه رانندگان مخالفت میکنه لعنت لعنت ....