| کد خبر: 157409 |

رییس کمسیون اصل 90:

◄ حق بیمه رانندگان پرداخت نشده است

ناوگان حمل‌ونقل عمومی ما دچار عمر طولانی هستند و اکنون عمر کامیون‌های ما 16 سال، عمر اتوبوس‌ها بالای 10 سال و عمر وانت‌بارهای ما بالای 8 سال است.مینی‌بوس نیز عمر بالای 24 سال را تجربه می‌کند که هم استهلاک بالایی دارد و هم منجر به غیراقتصادی بودن حمل‌ونقل می‌شود.

تین نیوز

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در حال حاضر میزان عملکرد حمل‌ونقل عمومی ضعیف است ودر طول 365 روز سال کامیون‌های ما تنها 70 سفر دارند که این تعداد سفر وقتی اقتصادی می‌شود که به 250 سفر در سال برسد.

داود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در حاشیه برگزاری مراسم گردهمایی انجمن‌های صنفی رانندگان و کامیون داران سراسر کشور که شامگاه گذشته در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد در جمع خبرنگاران، گفت: تلاش ما در مجلس حل مشکلات رانندگان ازجمله وضعیت بیمه آن‌ها است.

سهم بیمه رانندگان

وی بابیان اینکه غیراقتصادی بودن حمل‌ونقل در ایران در کنار بحث افزایش قیمت سوخت و نوسازی ناوگان از دغدغه‌های اصلی ما برای این قشر است که مورد شکایت رانندگان بوده است، گفت: لازم است که وضعیت حمل‌ونقل برای رانندگان اقتصادی شود. این در حالی است که تمام شکایت این صنف از اقتصادی نبودن وضعیت حمل‌ونقل در ایران است.

این نماینده مردم در مجلس توضیح داد که برای پرداخت بیمه رانندگان لازم است که دولت از محل بند ب ماده 7 قانون هدفمندی یارانه‌ها 13.5 درصد از 27 درصد سهم بیمه رانندگان را پرداخت کند و گقت: اخیراً اعلام‌شده است که امکان  پرداخت از سوی دولت وجود ندارد و مشکلاتی را برای رانندگان عزیز ایجاد کرده است و حتماً باید دولت اهتمام به رفع این مشکل کند.

لزوم تفکیک قیمت سوخت

محمدی به برنامه دولت برای افزایش قیمت سوخت اشاره کرد و گفت: باید بین قیمت سوخت برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی و خصوصی تفکیک قائل شویم و نسبت به تأمین سوخت رانندگان وسایل نقلیه عمومی اقدام شود و آن‌هایی که در عرصه ناوگان  حمل و نقل عمومی قرار دارند حسابشان جدا باشد.

وی در خصوص تصمیم نهایی برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی ما دچار عمر طولانی هستند و اکنون عمر کامیون‌های ما 16 سال، عمر اتوبوس‌ها بالای 10 سال و عمر وانت‌بارهای ما بالای 8 سال است.مینی‌بوس نیز عمر بالای 24 سال را تجربه می‌کند که هم استهلاک بالایی دارد و هم منجر به غیراقتصادی بودن حمل‌ونقل می‌شود.

به گفته محمدی فرسودگی ناوگان باعث افزایش آلایندگی و افزایش مصرف انرژی می‌شود و جا دارد با اجرای بند گ تبصره 13 قانون بودجه  اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت گام مهمی برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی برداشته شود.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس این را هم گفت که در حال حاضر میزان عملکرد حمل‌ونقل عمومی ضعیف است ودر طول 365 روز سال کامیون‌های ما تنها 70 سفر دارند که این تعداد سفر وقتی اقتصادی می‌شود که به تا 250 سفر در سال برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    با سلام بیمه ما رانندگان در بخش بار داره قطع میشه و بعضیها کلا قطع شده ما قادر به پرداخت بیمه آزاد ۴۳۰ تومانی با حقوق ۱۶۰۰ نیستیم اگر بیمه پرداخت نکنیم قادر به تمدید کارت هوشمندمان نیستیم وباید از راننگی کنار بکشیم و بیکار بشیم لطفا مکتشر کنید التماس دعا

  • عينعلى ساجدى 5 0

    ما با درامد ماهى يك ميليون وششصد هزار توان حق بيمه ٤٠٠هزار تومان رو نداريم با دو فرزند وزن بايد چه كار كنيم

  • مهدی میرکی 2 1

    بیمه رانندگان درون شهری هستم استراحت پزشکی داشتم بیمه قطع شده چکار کنم مرسی