| کد خبر: 167474 |

◄ استقبال از برگزاری دومین جلسه کارگروه پیگیری مشکلات رانندگان و کامیونداران

در این جلسه مشکلات رانندگان و کامیون‌داران از جمله رسیدگی به حضور افراد غیر راننده و غیر مرتبط در تشکل‌های صنفی که یکی از مطالبات رانندگان معترض در اعتراضات هفته اول خرداد بود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تین نیوز

انتشار خبر برگزاری دومین جلسه کارگروه پیگیری مطالبات و مشکلات رانندگان و کامیونداران با استقبال فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

به گزارش تین‌نیوز، بر اساس آن‌چه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، امروز دومین جلسه کارگروه پیگیری مطالبات و مشکلات رانندگان و کامیون‌داران با مسئولان مرتبط برگزار می‌شود.

این گزارش حاکی است در این جلسه مشکلات رانندگان و کامیون‌داران از جمله رسیدگی به حضور افراد غیر راننده و غیر مرتبط در تشکل‌های صنفی که یکی از مطالبات رانندگان معترض در اعتراضات هفته اول خرداد بود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

برخی رانندگان و فعالان این صنف در شبکه‌های اجتماعی راهکارهای قانونی حذف افراد غیرمرتبط و غیر راننده از تشکل‌های صنف خود را به شرح زیر پیشنهاد داده‌اند:

۱- تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده و انتخابات مجدد هیئت مدیره 

۲- تشکیل تعدادی جلسه بیشتر از حدنصاب غیبت مجاز اعضاء هیئت مدیره و حذف این افراد و جایگزینی نفرات علی‌البدل 

۳- مطالبه مبالغ بیمه تکمیلی از طریق مراجع قانونی 

۴- اعتراض بازرس قانونی و حذف عضویت در هیئت مدیره 

۵- اثبات عدم صلاحیت عضویت این افراد در مجمع عمومی به‌دلیل راننده نبودن و طبیعتا عدم صلاحیت عضویت در هییئت مدیره 

این گزارش حاکی است از دیگر مواردی که قرار است امروز مورد بررسی و پیگیری مسئولان قرار گیرد حذف دلالی از صنف حمل‌ونقل جاده‌ای است که به اعتقاد رانندگان، بخش زیادی از درآمد آنان صرف پرداخت به دلال‌ها می‌شود.

آن‌چنان که در شبکه‌های اجتماعی آمده است بررسی راهکارهای عملی شدن محاسبه کرایه بر حسب تن-کیلومتر نیز از دیگر موضوعاتی است که در این جلسه مطرح و پیگیری می‌شود.

موضوع سپهتن و نحوه اجرای این طرح نیز از دیگر موضوعاتی است که به گفته کاربران شبکه‌های اجتماعی در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

خبرهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی همچنین حاکی از آن است که به دستور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزاری جلسات این کارگروه برای حل و فصل و پیگیری امور مربوط به فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای مداوم و همیشگی خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.