| کد خبر: 240373 |

آمادگی ایران برای همکاری های حمل و نقلی و ترانزیتی با افغانستان

رئیس دفتر سازمان ملل در امور افغانستان (یوناما) گفت که هدف اصلی ما وسعت بخشیدن به همکاری های حمل و نقلی افغانستان با استفاده از زیرساخت های مناسب دریایی، بندری، ریلی و حمل و نقل جاده ای ایران است.

تین نیوز

 رئیس دفتر سازمان ملل در امور افغانستان (یوناما) گفت: هدف اصلی ما وسعت بخشیدن به همکاری های حمل و نقلی افغانستان با استفاده از زیرساخت های مناسب دریایی، بندری، ریلی و حمل و نقل جاده ای ایران است

به گزارش تین نیوز، هیدئو ایکبه در دیدار با علی اکبر صفایی؛ مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان افزود: امیدواریم با انجام حمایت های دیپلماتیک و پیگیری های «یوناما» از طریق مراجع ذیصلاح بین المللی و همچنین مراجع داخلی افغانستان، موضوعات مرتبط با حمل و نقل و ترانزیت کالا به یا از طریق افغانستان بهینه شود و در این رابطه بندر چابهار یکی از اماکن بندری مهم برای افغانستان به شمار می آید.

وی افزود: با رفع موانع و مشکلات موجود در افغانستان و با کمک‌ های ارائه شده از طرف ایران، موضوعات مرتبط با حمل و نقل و ترانزیت کالای افغانستان بهبود پیدا کرده است.

علی‌اکبر صفایی نیز در این دیدار گفت: طی سالیان گذشته، کشور و مردم ایران همواره میزبان خوبی برای مردم کشور افغانستان بوده اند.

وی افزود: بندر چابهار نه تنها برای توسعه محور شرق ایران دارای جایگاه با ارزشی است، بلکه سایر کشورهای همسایه همچون افغانستان و کشورهای حوزه CIS می توانند از تمام ظرفیت ها و امکانات ایجاد شده در بندر چابهار به نفع کشورهای خود استفاده کنند.

صفایی گفت: در صورت انجام مذاکرات لازم با بخش های خصوصی آماده‌ ایم تخفیف های قابل ملاحظه ای در تعرفه های مترتب بر خدمات بندری ارائه شده به انواع کالاها اعطا کنیم و آمادگی لازم جهت ارائه امکانات و انجام همکاری های لازم با تجار و بخش‌ های خصوصی افغانستان، برای ترانزیت کالاهای مورد نیاز از طریق بنادر ایران، به ویژه بندر چابهار را داریم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: آسام تدبیر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.