| کد خبر: 247248 |

به گفته کارشناسان، در حال حاضر مشکل اساسی در ارایه ساختار راه آهن، سیاست زدگی و رفیق بازی است.

تین نیوز

برخی کارشناسان حوزه حمل و نقل ریلی معتقدند ساختار راه آهن باید چابک، بهره ور و مطابق با کسب و کار  راه آهن باشد اما اکنون چنین نیست.

به گزارش تین نیوز، به گفته این کارشناسان، در حال حاضر مشکل اساسی در ارایه ساختار راه آهن، سیاست زدگی و رفیق بازی است.

به طوری که در طول ۳۰ سال گذشته چندین ساختار سازمانی در راه آهن مصوب شد و دلیل آن هم این بود که هر مدیرعاملی بسته به تخصص خود و دوستانش که قاعدتا می بایست با خود به سازمان می آورد، ساختار تنظیم می‌کرد به طوری که در برهه ای از زمان در ساختار راه آهن  معاونت طرح و بررسی‌ ها شکل گرفت و در زمانی دیگر معاونت برنامه ریزی و در برهه ای دیگر معاونت مسافری به وجود آمد در حالی که بخش مسافری به طور کلی واگذار شده است.

بیشتر بخوانید:

نقش سازمان تنظیم کننده قوانین و مقررات صنعت ریلی

این کارشناسان به طور مثال به وجود شبکه وسیع برق اختصاصی راه آهن  اشاره می کنند که سالهاست اداره کل مربوط به آن منحل شده  و سپس تصمیم گرفته شد اداره کلی با عنوان ساختمان های ایستگاهی ایجاد شود و در ادامه آن را با ساختمان و تاسیسات ادغام کردند و بعد آن را زیر مجموعه معاونت مسافری که اصلا معاونت تکنیکال نیست، قرار دادند. مثال دیگر این که مرکز تحقیقات را منحل و با مرکز آموزشی که در آن زمان کلا از بین رفته تلفیق کردند.

به گزارش تین نیوز، در ادامه نمودارهای سازمانی راه آهن طی بیش از سه دهه گذشته و از سال 1365 تا سال 1397 آمده است:

ساختار راه آهن در سال 65
نمودار سازمانی راه آهن در سال 1365
ساختار راه آهن در سال 70
نمودار سازمانی راه آهن در سال 1370
ساختار راه آهن در سال 72
نمودار سازمانی راه آهن در سال 1372
ساختار راه آهن در سال 75
نمودار سازمانی راه آهن در سال 1375
ساختار راه آهن در سال 89
نمودار سازمانی راه آهن در سال 1389
ساختار راه آهن در سال 97
نمودار سازمانی راه آهن در سال 1397

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • همکار 0 0

    مزید اطلاعتان عرض میکنم که بر اساس منابعی که نخواستند نامشان فاش شود ، مدیر عامل فعلی هم کسانی را به بازنگری چارت سازمانی گماشته.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید