| کد خبر: 237936 |

◄ سرقت سازه ها به پل ها رسید/ پل فولاد کارون به دلیل سرقت ناامن شد+ فیلم

نهم آذر ماه امسال بود که شهردار کارون از مسدود شدن پل فولاد تا اطلاع ثانویه خبر داد و دلیل این کار را سرقت تجهیزات پل فولاد ذکر کرد که این موضوع بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی داشت و کاربران این شبکه ها بر ضرورت حفظ و نگهداری از زیرساخت های کشور تاکید کردند.

تین نیوز

نهم آذر ماه امسال بود که شهردار کارون از مسدود شدن پل فولاد تا اطلاع ثانویه خبر داد و دلیل این کار را    سرقت تجهیزات پل فولاد ذکر کرد که این موضوع بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی داشت و کاربران این شبکه ها بر ضرورت حفظ و نگهداری از زیرساخت های کشور تاکید کردند.

به گزارش تین نیوز، آن چنان که ایسنا در این مورد نوشت؛ در آن تاریخ سعید باب‌ المراد در خصوص مسدود شدن پل فولاد (پل ششم) در یک برنامه تلویزیونی گفت: از چند ماه پیش که سرقت بادبندهای پل ششم (فولاد) کشف شد، بلافاصله مشاوری برای تعیین خسارت‌ ها و تبعات ناشی از این کار تعیین شد.

وی افزود: ۱۳ قطعه از بادبندهای 2 طرف پل به سرقت رفته است که در نتیجه این سرقت، 2 طرف پل با مشکل مواجه و نشست‌ های آسفالت و اختلاف ارتفاع نیز ایجاد شده و بالشتک‌ های زیر عرشه پل نیز دچار مشکل شده‌ است.

بیشتر بخوانید:

 او تاکید کرد: بر این اساس به منظور جلوگیری از خسارت جانی و مالی، از نهم آذر ماه 1400 تا اطلاع ثانوی و تا پایان تعمیرات مسدود شده است.

در ادامه روند پیگیری خبری این رخداد، ایسنا خبر دیگری از قول شهردار اهواز منتشر کرد و که وی در بازدید از پل فولاد گفت: بار ترافیکی ناشی از انسداد پل فولاد روی معابر اصلی اهواز به ویژه جاده‌ های ساحلی افتاده و گاه موجب ترافیک سنگینی شده است و از این رو در تلاشیم با تمهیداتی، معضل را به حداقل برسانیم.

رضا امینی افزود: با توجه به سرقت و مشکلات پیش آمده برای پل فولاد لازم بود از نزدیک در محل حاضر شده و بازدیدی داشته باشم.

وی عنوان کرد: هر چند از نظر تقسیمات کشوری و محدوده‌بندی بین شهرها، پل فولاد خارج از محدوده مصوب اهواز و در محدوده شهرستان کارون است و بر اساس قانون، شهرداری اهواز اجازه ورود به این محدوده را ندارد، اما به جهت همکاری با شهرداری کارون و نیز مدیریت دغدغه‌مند استان، در محل حاضر شدیم تا بتوانیم هر چه سریعتر مشکل را برطرف کنیم.

شهردار اهواز ادامه داد: بار ترافیکی ناشی از انسداد پل فولاد روی معابر اصلی اهواز به ویژه جاده‌ های ساحلی افتاده و گاه موجب ترافیک سنگینی شده است و از این رو در تلاشیم با تمهیداتی، معضل را به حداقل برسانیم.

امینی با اشاره به خسارت‌ های وارد شده به پل بیان کرد: بر اثر سرقت انجام شده، بخش‌هایی از پل در سطح و در سازه‌ های پایین دچار عوارضی شده و نیاز به تعمیر و بهسازی دارد.

شهردار اهواز در پایان ابراز امیدواری کرد: پس از بهسازی و تعمیرات پل فولاد، تمهیدات لازم به منظور حفاظت از پل فولاد صورت گیرد.

 شرکت فولاد خوزستان سازنده پل ششم یاپل فولاد است، ترمیم این پل را جزو تعهدات این شرکت ندانست و در خبری که تسنیم منتشر شد از قول این شرکت تاکید شد: پل ششم اهواز (پل فولاد) پس از ساخت و تکمیل از طرف شرکت فولاد خوزستان در مردادماه 1386 افتتاح و در تاریخ 11 دی ماه 1389 طی صورتجلسه‌ ای به شهرداری منطقه 4 اهواز تحویل قطعی شده است. بنابراین پس از تاریخ یادشده هیچ گونه تعهدی متوجه این شرکت نخواهد بود، لذا اگر قصوری در نگهداشت از پل مذکور بروز یافته است‌ بایستی در نحوه حفاظت و بهره‌برداری از آن جستجو شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.