| کد خبر: 219542 |

◄ رنج رانندگان زن از نبود استراحتگاه مناسب در پایانه‌های مسافری

جمعی از رانندگان زن اتوبوس از عدم وجود استراحتگاه رانندگان در پایانه‌های مسافری که مشکلات عدیده‌ای برای رانندگان زن به وجود آورده است، انتقاد کردند.

تین نیوز

جمعی از رانندگان زن اتوبوس از عدم وجود استراحتگاه رانندگان در پایانه‌های مسافری که مشکلات عدیده‌ای برای رانندگان زن به وجود آورده است، انتقاد کردند.

به گزارش تین نیوز، در پیامی که خطاب به روسای ‌پایانه‌های مسافربری کشور، انجمن‌های صنفی کارفرمایی حمل و نقل مسافر کشور و انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و موسسات حمل ونقل مسافر کشور در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، آمده است: «عریضه ذیل درد و دل کوچکی از جانب اقلیتی است که همواره نماد مظلومیت بوده‌اند و در این حرفه (رانندگی اتوبوس) نیز با محدودیت‌ها و نابرابری‌های متعددی رو به رو هستند.

طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، زنان از هیچ ممنوعیتی برای حضور در فعالیت‌های اجتماعی و کسب و کار های رایج در جامعه برخوردار نیستند. کسب رزق حلال باعث شده که ما زنان با وجود تمامی مشکلاتی که بهتر از ما بر آن واقفید، جان بر کف گرفته و به رانندگی روی بیاوریم.  ارگان‌های ذیربط که با درک شرایط و تمکین به قانون مصوب مجلس مجوز این فعالیت را به ما زنان داده‌اند، ای کاش حداقل‌های رفاهی و لازمه‌های اجتماعی و اولویت‌های حفظ شأن زنان را در بخش‌های مختلف این حرفه را نیز  فراهم کنند.

این که یک راننده زن برای استراحت روزانه خود مأمنی جز نمازخانه ترمینال نداشته باشد و آن نیز با هزار منت و غرولند و پس از ساعت‌ها انتظار به روی وی باز شود، کمترین مشخصه‌های عدالت و توجه به حقوق زنان را در خود ندارد. بازبینی کلی شرایط رفاهی رانندگان  زن در پایانه‌های مسافربری، خواسته ماست و بر این خواسته مُصِر هستیم»

یک راننده دیگر نیز در این زمینه پیامی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: «بنده یکی از بانوان راهبر اتوبوس هستم که مدت‌هاست در این حرفه پرزحمت مشغول انجام وظیفه‌ام.

بارها از طریق همین اجتماعات مجازی همکاران و مسئولان خدمت همه شما بزرگواران عرض کردم که برای ما در اغلب شهرهای کشور هیچ استراحتگاه امنی وجود ندارد. آیا ما خانم‌ها عضو این مجموعه 113000 نفری نیستیم؟ آیا جان ما و مسافرانی که با ما همسفر می‌شوند این‌قدر بی‌ارزش و بی‌مقدار است که کسی توجهی به مشکلات ما نمی‌کند؟ بنده الان در پایانه شهر ... هستم و اینجا هیچ امکان استراحتی ندارم.

اگر به دلیل بی‌خوابی برای من که باید شب را تا صبح برای رساندن مسافران به مقصدشان رانندگی کنم، اتفاقی بیفتد، چه کسی پاسخگوی من، مسافران و خانواده‌های ما است؟ ...از دیشب ساعت 11 تا 5 صبح امروز رانندگی کرده‌ام و الان هیچ جای استراحتی برایم وجود ندارد. از شما که خود را مسئول ما می‌دانید تقاضا می‌کنم فکری عاجل برای این موضوع بکنید.  معتمدی»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.