| کد خبر: 216372 |

◄ چند دلیل انفجار تانکرهای سوخت در کرمانشاه که نادیده گرفته شد

حمل مواد سوختی و معطلی آنها در تیرپارک و پارکینگ‌های عمومی در گرمای بالای 45 درجه هیچ توجیه ایمنی و کارشناسی ندارد.

تین نیوز

به دنبال آتس‌سوزی چند دستگاه تانکر سوخت در یک پارکینگ ناوگان سنگین در کرمانشاه، رئیس انجمن رانندگان بخش کالای دیواندره که چندی پیش حضور کامیون‌های حامل مواد سوختی در سطح شهرها را به بمب‌های متحرک تشبیه کرده بود، گفت: حمل مواد سوختی و معطلی آنها در تیرپارک و پارکینگ‌های عمومی در گرمای بالای 45 درجه هیچ توجیه ایمنی و کارشناسی ندارد.

به گزارش تین نیوز، فرزاد باباویسی با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی،  با اشاره به این که قبلاً هشدارهای متعددی در این زمینه ارایه شده بود، گفت: چند صباحی بیشتر از شکایت و اعتراض  144 کامیون حامل سوخت بنزین (بمب‌های متحرک) که حدود 40 روز در کوچه پس کوچه‌های قصر شیرین، اسلام آباد و کرمانشاه بلاتکلیف و سرگردان بودند، نمی‌گذرد که حادثه آتش‌سوزی تعدادی تانکر سوخت در یک پارکینگ در کرمانشاه رخ داد.

نقدی بر آتش‌سوزی تانکرهای سوخت در کرمانشاه

وی در مورد پیشینه این موضوع افزود: شرکت‌های حمل و نقل و صاحبان کالا اکنون و گذشته به‌خاطر منافع شخصی و سودآوری بیشتر تانکرهای سوخت را پشت مرزها توقیف و در گروگان خود به‌عنوان انبارداران ارزان قیمت می‌گیرند که نتیجه آن فاجعه اخیر و ترس از فاجعه‌های آینده است.

وی یکی از دلایل بروز چنین اتفاقاتی را بی‌توجهی و عدم اجرای قوانین یا ضعف در برخورد با برخی شرکت‌ها و صاحبان کارخانجات دانست و تاکید کرد که این موضوع در آینده، حمل و نقل و اقتصاد کشور را با مشکلاتی مواجهه خواهد کرد که که قابل جبران نیست.

به گفته این مقام صنفی در برخورد با متخلفان نباید یک بعدی و سطحی رفتار کرد.

در تاریخ 26 بهمن ماه سال گذشته (98) خبری در تین نیوز منتشر و در آن عنوان شد: بعد از 40 روز بلاتکلیفی با حمایت و دستور دادستان و معاونت دادستانی دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه،  وضعیت 144 کامیون سرگردان در مرز عراق مشخص شد.

در آن زمان فرزاد باباویسی در مورد علت بروز مشکل برای این کامیون‌ها و سرگردانی آنها به تین نیوز گفت: در تاریخ دهم تا چهاردهم دی ماه،  144 کامیون از پالایشگاه‌های بندرعباس نسبت به بارگیری سوخت بنزین به عراق برای حمل از مرز پرویزخان اقدام کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد 24 کامیون که زودتر به مرز پرویز خان رسیدند از گمرک ایران وارد خاک عراق شدند و بقیه به نقل قول نماینده شرکت بیتا ترابر به دلیل مشکلات و ایرادات بنزین اجازه ورود برای تخلیه در خاک عراق پیدا نکردند.

این فعال صنفی تاکید کرد: بقیه کامیون‌ها به همین دلیل در پارکینگ مرز پرویز خان ماندند تا شاید صاحب کالا بتواند مجدداً مجوز گمرک را بگیرد و چون این کار انجام نشد، برخلاف ماده 392 قانون تجارت نه کامیون‌ها را به بندرعباس برگشت دادند و نه بار آنها را تخلیه کردند و در نهایت بعد از 35 روز علافی بدون پرداخت کرایه خواب،  رانندگان را مجبور به حمل همین بار به مرز باشماق نمودند(البته با کرایه سه میلیون و 250 تومان از پرویز خان به سلیمانیه و اربیل و برای یک ماه خواب بدون بستن قرارداد جدید).

باباویسی افزود: از تعداد باقی مانده در مرز، حدود 20 کامیون آن‌قدر در فشار اقتصادی قرار گرفتند که ناچار شدند به مرز باشماق بروند و بقیه کامیون‌های حامل بنزین (بمب متحرک) در کوچه پس کوچه‌های قصر شیرین اسلام‌آباد و کرمانشاه سرگردان و بلاتکلیف شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.