| کد خبر: 216350 |

◄ نقدی بر آتش‌سوزی تانکرهای سوخت در کرمانشاه

مسئله حریق و آتش‌سوزی تانکرهای مشتقات نفتی متوقف در پارکینگ‌های داخلی و مرزی ... از احتمالاتی بود که قبلاً و بارها اعلام و گوشزد شده بود و این اتفاق ناگوار نه اولین است و نه آخرین خواهد بود.

تین نیوز

مسئله حریق و آتش‌سوزی تانکرهای مشتقات نفتی متوقف در پارکینگ‌های داخلی و مرزی ... از احتمالاتی بود که قبلاً و بارها اعلام و گوشزد شده بود و این اتفاق ناگوار نه اولین است و نه آخرین خواهد بود.

خروج قطره چکانی بارها از مرزهای صادراتی و در سوی دیگر بارگیری بدون  در نظر گرفتن میزان خروج به‌خصوص در زمینه بارهای آتش‌زا از جمله بنزین و در سوی دیگر ماجرا تانکرهای دست‌ساز که عامل مهم و تاثیر گذار در ماجراست را نباید از نظر دور داشت، تجمع تانکرها چه در پارکینگ‌های مرزی، چه داخل گمرکات و چه در محلات و خیابان‌ها و پارکینگ‌های تعمیرگاهی و توقفگاه‌ها و از طرف دیگر عدم آموزش کافی رانندگان ناوگان سوختی در زمینه بارهای آتش‌زا از مسایلی هستند که موجب تشکیل سلسله مشکلات و ایجاد چنین اتفاقات ناخوشایندی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

اگرچه اتفاق پیش آمده در کرمانشاه خوشبختانه تلفات انسانی نداشت ولی این اتفاق در محله دولت‌آباد و در شهری بود که عملیات امدادی و آتشنشانی با قدرت تمام انجام گرفت اما قابل تصور نیست اگر چنین اتفاقی در یکی از مرزهای صادراتی مثل پرویز خان اتفاق بیفتد، آیا انجام چنین عملیاتی در آن محل امکان‌پذیر بوده و آتشنشانی در آن مرزها هم با چنین توانی قادر به انجام عملیات امدادی است؟

تانکرهای دست ساز که به وفور در بازار موجود است، علاوه بر افت بار زیاد که به راننده تحمیل می‌کند به خاطر نداشتن استاندارد لازم از عوامل اصلی و بروز حادثه هستند، تانکرهای استاندارد موجود در بازار که توسط تعداد معدودی از کارخانه‌های کشور تولید می‌شود قیمت بسیار گزافی دارد و رانندگان از سر ناچاری به خرید تانکرهای دست ساز با قیمت پایین اقدام می‌کنند.

این در حالی است که حمایت دولتی از رانندگان سوخت و بخش صادرات مشتقات نفتی بسیار بسیار اندک بوده با این وجود رانندگان در شرایط تحریم و با این که در حال حمل بمب‌هایی در پشت کامیون خود هستند دوشادوش دولتمردان در برابر تحریم‌ها مقاومت می‌کنند. این رانندگان معمولاً بخشی از قشر آسیب‌پذیر جامعه هستند که سالهاست زحمات و مشقات آنها نادیده گرفته شده است.

* راننده فعال در بخش حمل و نقل مشتقات نفتی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.