| کد خبر: 208071 |

◄ پیشنهاد رانندگان برای تسریع در تخلیه بنادر

موافقت با حمل 2 تن اضافه بار برای برقراری تعادل در عرضه و تقاضا صورت گرفته است.

تین نیوز

اگرچه با توجه به شرایط فعلی کشور و اهمیت حمل به موقع کالاهای اساسی، امکان بارگیری تا سقف 2 تن بیشتر از ظرفیت ناوگان باری برای کامیون‌ها و تریلرهای حامل کالاهای اساسی از بنادر کشور در دوره زمانی ابتدا تا پایان فرودین 99 فراهم شده است اما رانندگان از رئیس و دبیر کانون کامیونداران کشور خواسته‌اند برای تشویق رانندگان به تخلیه بار از بنادر، پرداخت کرایه مطلوب و به‌روزرسانی تن-کیلومتر را دنبال کنند.

به گزارش تین نیوز، در این زمینه فرزاد باباویسی رئیس انجمن رانندگان بخش کالای دیواندره در شبکه‌های اجتماعی نوشت: افزایش کرایه به‌جای افزایش تناژ بهترین راه حل برای حمل بار بنادر در مواقع ضروریست، زیرا بهترین راه نشان دادن حسن‌نیت مسئولان به اجرای تن-کیلومتر و به‌دست آوردن اعتماد رانندگان است و موجب نابود کردن پل‌ها نمی‌شود.

وی افزود: افزایش کرایه بهترین راهکار در این شرایط است زیرا به‌خاطر تخیله بنادر با افزایش تناژ، جان انسان‌ها و سرمایه رانندگان به خطر نمی‌افتد و نیز همخوانی تورم و استهلاک کامیون به واقعیت نزدیک می‌شود.

حامد امامی فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای نیز  با تاکید بر این‌که نباید حرمت قانون شکسته شود، اظهار کرد: برای حل منطقی مشکل حمل کالاهای اساسی، لازم است تعرفه خاک خورده حمل، حداقل در این بخش به‌روزرسانی شود.

به اعتقاد وی مسئولان قطعاً می‌دانند ضرب آهنگ خسارت وارده از هر یک کیلو بار بیشتر در جاده‌های صاف و بدون دست اندازچه عددی می‌شود.

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای نیز با تاکید بر این‌که موافقت با حمل 2 تن اضافه بار برای برقراری تعادل در عرضه و تقاضا صورت گرفته است، گفت: 6 ماه پیش نرخ تن-کیلومتر طی جلسات کارشناسی به‌روزرسانی شد و اجرای آن به 2 بخش تقسیم و فاصله یک ماهه برای اجرایی شدن تعیین شد، ولی پس از ابلاغ مرحله اول، طی فشارهایی که از طرف صاحبان کالا (سرمایه دار) و نمایندگان آنها (شرکت‌های حمل و نقل) صورت گرفت مجدداً بحث توافقی بودن کرایه و تعیین نرخ بر حسب عرضه و تقاضا بر سر زبان‌ها آمد و به‌روزرسانی نرخ تن کیلومتر در مرحله دوم فراموش شد!

وی افزود: امروز هم که کفه ترازوی عرضه و تقاضا، کمی به‌سمت کامیوندار سنگینی کرده با روشی دیگر قصد ایجاد موازنه آن را دارند حال در این میان می‌طلبد رانندگان در هزینه‌های وارد شده بر کامیون و استهلاک تصاعدی ناشی از این افزایش مقطعی تناژ،دقت نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.