| کد خبر: 207464 |

◄ 6 پیشنهاد برای حمایت از رانندگان سواری کرایه در بحران کرونا

صنعت حمل و نقل و شرکت‌های مسافری به ویژه رانندگان و مالکان خرده پای خودروهای سواری کرایه جاده‌ای با بیکاری و عدم درآمد مواجه شده‌اند.

تین نیوز

به دنبال شیوع بیماری کرونا در کشور و آسیب جدی این موضوع به اقتصاد کشور به خصوص حمل و نقل مسافری، رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان سواری کرایه بین‌شهری کشور در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی، خواستار اقدام عاجل دولت برای جلوگیری از متلاشی شدن این بخش از حمل و نقل مسافری شد.

به گزارش تین نیوز، عادل اردشیری در بخشی از نامه خود به محمد اسلامی با یادآوری این‌که رانندگان از مدت‌ها پیش حال و روز خوبی نداشته و با مشکلات معیشتی زیادی دست به گریبان بوده و با سختی و مشقت برای حداقل‌های معیشتی و بقا تلاش می‌کنند، تاکید کرد: در این شرایط به واسطه شیوع ویروس کرونا آحاد جامعه شرایط سختی را سپری می‌کنند و صنعت حمل و نقل نیز با تاثیرپذیری صد در صدی از این موضوع متاسفانه رو به ورشکستگی است.

وی در بخش دیگری از این نامه خاطرنشان کرد: قریب به اتفاق رانندگان هیچ پشتوانه‌ای مالی نداشته و از هیچ حمایت سیستمی برخوردار نبوده و در شرایط عادی نیز همواره درگیر اقساط معوقه و بحران‌های مالی هستند.

اردشیری همچنین اظهار کرد: در شرایط فعلی صنعت حمل و نقل و شرکت‌های مسافری به ویژه رانندگان و مالکان خرده پای خودروهای سواری کرایه جاده‌ای که با بیکاری و عدم درآمد مواجه شده‌اند بیشترین خسارت را متحمل شده و خواهند شد و اگر مورد توجه و حمایت جدی قرار نگیرند این شرایط آغازی برای متلاشی شدن این بخش از حمل و نقل جاده‌ای خواهد بود که تبعات اجتماعی زیانباری به دنبال خواهد داشت و نجات آن مستلزم اقدامی عاجل از سوی دولت و جنابعالی است.

رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان سواری کرایه بین‌شهری کشور در ادامه با توجه به حساسیت موضوع و تهدید جدی معیشت رانندگان سواری کرایه بین شهری، خواستار انجام تمهیدات لازم به منظور ایجاد ساز و کار مناسب حمایتی از آنان شد.

این فعال صنفی پیشنهادات ذیل را نیز برای حل مشکلات رانندگان سواری کرایه ارایه کرد:

1- اختصاص یارانه خاص موقت برای رانندگان

2- اعطای وام‌های بلاعوض و یا کم‌بهره

3- تخصیص بسته‌های معیشتی

4- بخشودگی و معافیت از پرداخت حق بیمه تا سه ماه

5- معلق کردن وام‌های لیزینگ تا زمان مقتضی

6- یارانه‌ای کردن حق بیمه رانندگان جدیدالورود

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فرید طاهری 0 0

    این خوبه ولی راننده اتوبوسی مثل من که از اول ماه تا حالا یه سرویس رفتم و ماشینمون خوابه و فقط از این شغل درآمد دارم تکلیفم چیه کاش یکی هم بفکر راننده اتوبوسها بود که حقوقی از جایی ندارن