| کد خبر: 186218 |

◄ معرفی 5 بندر در شمال ایران برای توسعه گردشگری دریایی

در حال حاضر بسترهای اولیه این طرح در مازندران می‌تواند از بنادر موجود (امیرآباد، نوشهر، فریدون‌کنار، انزلی و آستارا) در طول سواحل شمال شروع شود.

تین نیوز

 اگرچه مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران معتقد است توسعه گردشگری مستلزم همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی، نظامی و شرکت‌های بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری دریایی است اما یک کارشناس حمل‌ونقل می‌گوید برنامه‌ها و حمیت متولیان امر (سازمان بنادر، سازمان گردشگری و میراث فرهنگی، نیروی انتظامی و..) در حمایت و فعلیت بخشیدن به انجام این کار شرط کافی کار است.

به گزارش تین‌نیوز، بر اساس خبری که پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی چند روز پیش منتشر کرد محمدتقی انزان‌پور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران طرح ساماندهی گردشگری دریایی نوروزی گفت: ساماندهی گردشگری دریایی رویکرد جدی سازمان بنادر و دریانوردی در سال‌های اخیر است؛ به‌طوریکه اجرای طرح پایلوت در زمینه شناسایی نقاط گردشگری دریایی در سطح استان با همکاری بانک‌ها و حمایت همه جانبه سازمان بنادر و دریانوردی در دست اقدام است.

به گفته وی توسعه گردشگری مستلزم همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی، نظامی و شرکت‌های بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری دریایی است.

رضا مرادی کارشناس حمل‌ونقل در این زمینه معتقد است: اگرچه جانمایی و مکان‌یابی نقاط با پتانسیل طرح‌های گردشگری شرط لازم است اما برنامه‌ها و حمیت متولیان امر (سازمان بنادر، سازمان گردشگری و میراث فرهنگی، نیروی انتظامی و..) در حمایت و فعلیت بخشیدن به انجام آن شرط کافی کار است.

به گزارش تین‌نیوز، وی با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی، افزود: در حال حاضر بسترهای اولیه این طرح در مازندران می‌تواند از بنادر موجود (امیرآباد، نوشهر، فریدون‌کنار، انزلی و آستارا) در طول سواحل شمال شروع شود.

مرادی تاکید کرد: همچنین به‌منظور گسترش این طرح در مناطق مستعد دیگر جهت توسعه گردشگری در سواحل شمالی می‌توان با ایجاد پارک‌هایی مشتمل بر زیرساخت‌های ورزش‌های دریایی، رستوران‌های زیرآبی، سوییت‌های روی آب، بازارهای محصولات بومی و محلی و.... بهره کافی برد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ابوالفضل 1 0

    عالی نیست

  • هدیه منسیان 0 0

    عالی

  • ناشناس 0 0

    جالبه مقدار زیادی ما سرمایه گزاری کریدور شمال جنوب کردیم چه مسیر ریلی و ازادراهی ، اما بنادر شمالی ما ظرفیت ندارند!!! اصلا امکانات حمل و نقل ندارند.یعنی نقطه سرخط


    یاد حرف علینقی عالیخانی میفتم وزیر اقتصاد زمان شاه بود تعریف میکرد که ما واردات عظیم میکردیم و صادرات .اما کالاها تا چند ماه توی بنادر بودند اخر سر ازبین میرفتند! و یا پول خواب از ایران میگرفتند چون که زیرساخت بنادر و راه ها متناسب با واردات و صادرات ایران نبوده است.


    یه برنامه ریزی جدی برای فعالسازی این بنادر نیاز داریم تا وابستگی خود به جمهوری آذربایجان کاهش بدهیم خطوط مستقل ترانزیتی بدون مالیات و گمرک راه اندازی کنیم ،

    کشورهای روسیه اوکراین قزاقستان تولیدکنندگان بزرگ غلات هستند دریای خزر و بنادر شمالی ما میتواند کریدور انتقال مواد غذایی به کشورهای عربی مصرف کننده باشد ، محاسباتی که شده کشور های عربی بالای ۱۰۰ میلیارد دلار واردات مواد غذایی دارند.

    فقط ۲۰ درصد این حجم بین کشورهای تولید کننده غلات اسیای مرکزی روسیه و کشور های مصرف کننده عربی بگیریم که کوتاهترین مسیر و ارزانترین همین دریای خزر و ایران هست درامد خوبی نصیب کشورمان میکند.


    بنادر شمالی ما در اینده استراتژیک تر خواهند شد در کنار ان باید نیروی دریایی ما در دریای خزر هم تقویت بشود تا امنیت مواصلاتی بیشتر شود یک راه نیاز به امنیت و نیروی انتظامی دارد . اگر زمان هخامنشیان راه شاهی ساختند در کنار ان سیستم امنیت راه هم ایجاد کردند .

    بطور کل حجم کار در دریای خزر بسیار زیاد هست . کما که ما هنوز میادین نفتی خود در دریای خزر هم دست نزدیم! گسترش برنامه ریزی ها و سرمایه گزاری ها در دریای خزر لازم میباشد حجم عقب ماندگی ها عظیم