| کد خبر: 263423 |

پیگیری رفع تعلیق ایران از کنوانسیون کارت سبز

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل، ترانزیت و لجستیک به تبعات ناشی از معلق شدن از کنوانسیون نظام بیمه هماهنگ کارت سبز از اول سال ۲۰۲۴ و مشکلاتی که برای رانندگان و کامیون‌ داران ایجاد می‌شود، اشاره کرد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل، ترانزیت و لجستیک به تبعات ناشی از معلق شدن از کنوانسیون نظام بیمه هماهنگ کارت سبز از اول سال ۲۰۲۴ و مشکلاتی که برای رانندگان و کامیون‌ داران ایجاد می‌شود، اشاره کرد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابر نیوز، رضا رستمی در نشست مشترک کمیسیون حمل‌ و نقل، ترانزیت و لجستیک با کمیسیون کشاورزی اتاق ایران، اظهار کرد: بیمه سبز همانند بیمه ثالث در کشور است و رانندگانی که عازم کشورهای اروپایی هستند باید به‌ محض عبور از مرز کشوری، بیمه اجباری آن کشور را تهیه کنند در غیر این صورت هنگام بروز حادثه مقصر شناخته‌ شده و تحت تعقیب قرار می‌گیرند. به همین دلیل کشورهای اروپایی به ناوگان فاقد کارت سبز اجازه تردد در خاکشان را نمی‌دهند و آنان را به کشور مبدأ برمی‌گردانند.

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل، ترانزیت و لجستیک ادامه داد: البته موضوع بیمه سبز را از بیمه مرکزی پیگیری می‌کنیم. چون بیمه مرکزی ایران به‌عنوان دفتر کارت سبز ایران مسئولیت نظارت بر حسن اجرای مفاد موافقت‌ نامه هماهنگ بین دفاتر را بر عهده دارد و شرکت سهامی بیمه ایران به‌عنوان تنها شرکت بیمه‌ ای که عضو دفتر کارت سبز ایران است، اجازه صدور کارت سبز را دارا است.

وی درباره صدور ویزا هم گفت: صدور ویزا برای تجار ایرانی یک پروسه زمان‌ بر شده است. ایتالیا هفته‌ ای ۲۰ ویزا صادر می‌کند. در واقع ایتالیا ماهی ۸۰ ویزای شنگن صادر می‌کند ولی به دلیل تحریم‌ ها، ما نمی‌توانیم به ایتالیا صادرات داشته باشیم و قواعد ویزای شنگن به این صورت است که اول باید به خود کشور صادرکننده ویزا، سفر انجام شود.

در ادامه این نشست درباره صادرات مرکبات با کانتینرهای یخچال‌ دار و مشکلات این مسیرها بحث و تبادل نظر شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران در ادامه این نشست با اشاره به ظرفیت‌ های تجارت با هند و فرصت‌ های همکاری در این کشور و حوزه اوراسیا، گفت: باید زمینه برای تسهیل تجارت با هند مهیا شود و از طریق تعامل سازنده از این امکانات برای بخش خصوصی استفاده شود. فعالان اقتصادی باید به‌ موقع از امکاناتی که شکل می‌گیرند، مطلع شوند تا از آنها بهره کافی ببرند.

علی رضوانی‌ زاده ادامه داد: در حال حاضر فصل برداشت کیوی است، باید مقررات به‌ گونه‌ ای تنظیم شود که تولیدکننده ایرانی دچار خسارت نشوند. باید از تمام ظرفیت‌ های موجود در حوزه حمل‌ و نقل استفاده شود. به طور مثال در اروپای شرقی امکان صدور ویزا برای افغان‌ ها وجود دارد و این ظرفیتی است که می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باید دستگاه دیپلماسی کشور وارد حوزه عملیاتی شود. باید در حوزه زیرساخت‌ های حمل‌ و نقل دریایی، ریلی و جاده‌ ای سرمایه‌ گذاری شود. باید اجازه حضور بخش خصوصی در این مسیر را به‌ طور مداوم بدهند و رویه‌ های نادرست اصلاح شود.

در بخش دیگری از نشست، نماینده ای از تولیدکنندگان و صادرکنندگان کیوی گفت: برای عرضه محصول کشاورزی به بازار هدف، نیازمند تسریع امور هستیم و با تکرار جلسات به‌ جایی نمی‌رسیم. در مرز شمال محصولات ما هفته‌ ها در صف می‌ ماند و کیفیت خود را از دست می‌دهد. برای همین ارز مناسبی هم به کشور برنمی‌گردد. تولیدکننده انگیزه تولید محصولات باکیفیت را از دست می‌دهد. ما خیلی از بازارهای بزرگ اروپا را از دست‌ داده‌ ایم، اما اگر بازار روسیه و هند را درست مدیریت کنیم، برخی از مشکلات حل می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    سلام،اگر بیمه سبز ترانزیت صادر نشود صادرات با مشکل جدی مواجه خواهد شد و ترانزیت ایران برای همیشه فلج خواهد شد