| کد خبر: 255964 |

اجرای ۹ کیلومتر روکش آسفالت در محور ساوه - بوئین زهرا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از اتمام ۳۰ هزار مترمربع لکه گیری هندسی و شروع ۹ کیلومتر روکش آسفالت در محور «ساوه - بویین زهرا» با اعتباری افزون بر ۴۶۰ میلیارد ریال خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از اتمام ۳۰ هزار مترمربع لکه گیری هندسی و شروع ۹ کیلومتر روکش آسفالت در محور «ساوه - بویین زهرا» با اعتباری افزون بر ۴۶۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  وزارت راه و شهرسازی ، مهرداد جهانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از اتمام اجرای ۳۰ هزار مترمربع لکه گیری هندسی آسفالت و آغاز عملیات ۹ کیلومتر روکش آسفالت برای ارتقاء رویه آسفالتی در محور شریانی «ساوه - بوئین زهرا» با اعتباری بالغ بر ۴۶۰ میلیارد ریال خبر داد.

جهانی با اشاره به اهمیت این مسیر ارتباطی و اتصال کوتاه و بهینه شریان های مهم و حیاتی پیرامون مرکز کشور از طریق این بزرگراه افزود: این محور ارتباطی استان در طول سال به خصوص ایام تعطیلات ، پر ترافیک و پر رفت و آمد است و به طور میانگین روزانه ۱۶ هزار خودرو از این محور تردد می نمایند، که حدود ۶۰ درصد این ترددها سهم خودروهای سنگین است.

وی با تاکید بر اهتمام دولت مردمی در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای اظهار کرد: بزرگراه ساوه - بوئین زهرا، حجم ترافیکی کریدور شمال به جنوب را در بخش های بار و مسافر از مرکزیت کشور عبور می دهد و علاوه بر رشد و توسعه اقتصادی می تواند ظرفیت بسیار بالایی را در حمل و نقل و ترانزیت کشور رقم بزند لذا با ارتقا کیفی رویه آسفالتی و ایمنی در این محور، یکی از راه های پر اهمیت و شریان های حیاتی کشور بستری مناسب برای تردد کاربران جاده ای خواهد شد.

جهانی در ادامه بخش عمده فعالیت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در حفظ و نگهداری راه های استان را بهسازی و اجرای روکش آسفالت، توسعه ابنیه فنی راه ها، ارتقاء ایمنی راه ها و ساخت راه های روستایی برشمرد و گفت: در راستای ایمن سازی و بهسازی راه های استان اقدامات گسترده ای در شهرستان های شمالی استان صورت گرفته که از جمله آنها می توان به عملیات اجرای یک لایه روکش حفاظتی میکروسرفیسینگ در ۱۴ کیلومتر از طول آزادراه ساوه - تهران، درزگیری ترک های سطحی در آزادراه ساوه-تهران، بهسازی محور ساوه - طراز ناهید، احداث راه روستایی اصفهانک، آزادکین و هبران در شهرستان زرندیه اشاره کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی به تسریع در پیشرفت فیزیکی پروژه ها تاکید کرد و افزود: یکی از مهم ترین اهداف این اداره کل سرعت بخشیدن به روند اجرایی طرح ها است تا برای مترددین و کاربران جاده ای خدمات دولت محسوس بوده و نهایتا رضایت عمومی حاصل گردد.

استان مرکزی دارای شش هزار و ۴۵۰ کیلومتر انواع آزادراه، بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی است که بطور میانگین روزانه نزدیک به ۸۰۰ هزار تردد در آن ها انجام و به ثبت می رسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.