| کد خبر: 90473 |

پیشنهاد برقراری پرواز مستقیم بین ایران و پرتغال

تین نیوز | وزیر مشاور در امور بین الملل وزارت خارجه کشور پرتغال با اشاره به طرح پیشنهاد برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور ایران و پرتغال خواستار تدوین چارچوبی برای توسعه همکاری‌های بخش‌های خصوصی دو کشور شد.
 

به گزارش تین نیوز به نقل از شادا، جرج کوستا اولیویرا در دیدار با "محمد خزاعی" که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، از ابراز تمایل شرکت های پرتغالی برای سرمایه گذاری در ایران خبر داد.

این گزارش حاکی است، رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی کشورمان طی سخنانی در این دیدار، بر عزم جدی دولت ایران برای توسعه همکاری های دوجانبه ایران و پرتغال به عنوان شرکای قدیمی تاکید کرد.

خزاعی در همین راستا، مذاکره و امضای تفاهم نامه های  اجتناب از مالیات مضاعف و توسعه همکاری های گمرکی و حمایت از سرمایه گذاریهای دو جانبه دو کشور را تسهیل کننده روابط ایران و پرتغال در آینده خواند.

وی گفت: با بیان اینکه آخرین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پرتغال ۱۴ سال قبل تشکیل شده است، بر لزوم آشنایی هر چه بیشتر بخش های خصوصی دو کشور با یکدیگر تاکید کرد.

خزاعی با اشاره به تردید برخی بانک های بین المللی برای مراوده با جمهوری اسلامی ایران و بیانیه اخیر وزاری خارجه کشورهای غربی مبنی بر تشویق و بلامانع بودن این نوع از همکاری ها، عدم آشنایی بانک های غربی با سیستم بانکی ایران را یکی دیگر از دلایل احتیاط آنها برای توسعه روابط کارگزاری با کشورمان خواند. 

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران با بیان اینکه، ما بانک های بزرگی داریم که آماده همکاری با بانک های پرتغالی هستند، تصریح کرد: متاسفانه تصویری که رسانه های بین المللی از ایران ارائه میدهند، با آنچه واقعا در ایران اتفاق می افتد متفاوت است.

این گزارش حاکی است، وزیر مشاور و معاون امور بین الملل وزارت خارجه کشور پرتغال نیز طی سخنانی در این دیدار، ضمن اعلام امادگی کشور متبوع خود برای توسعه همکاری های دو جانبه با ایران، خواستار تدوین چارچوبی برای توسعه همکاری های بخش های خصوصی دو کشور شد.

مقام پرتغالی با طرح پیشنهاد برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور ایران و پرتغال، این امر را تسهیل کننده توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور خواند.

گفتنی است در این دیدار ابعاد مختلف همکاریهای اقتصادی در حوزه های بانکی، سرمایه گذاری ،توریسم و تجارت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.