| کد خبر: 212541 |

مطالعات احداث قطار غرب تهران به اتمام رسید

مدیرکل دفتر فنی ،عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری تهران گفت: مطالعات احداث قطار بین شهری غرب این استان که از سال 86 آغاز شده بود، به اتمام رسید.

تین نیوز

مدیرکل دفتر فنی ،عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری تهران گفت: مطالعات احداث قطار بین شهری غرب این استان که از سال 86 آغاز شده بود، به اتمام رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد علی صحرایی افزود: برنامه ریزی و مطالعات انجام شده برای توسعه خطوط ریلی بین شهری در این استان برای 2 محدوده شرق و غرب پیش بینی شده بود.

وی یادآورشد: این خطوط ریلی در شرق شامل ورامین، قرچک و پیشوا می شد و از سمت غرب نیز شهرستان های قدس، ملارد، شهریار و اندیشه را در بر می گرفت.

صحرایی با بیان اینکه طراحی فاز یک این برنامه ریزی که از سال 1386 آغاز شده بود به اتمام رسیده است، اظهارداشت: روز پنجشنبه هفته گذشته استاندار تهران طی جلسه ای که با شرکت راه آهن داشت، خواستار برآورد هزینه و زمان مورد نیاز برای اجرای خطوط ریلی بین شهری غرب استان شد.

مدیرکل دفتر فنی ،عمرانی  و حمل و نقل ترافیک استانداری تهران گفت: بر همین اساس، بنا شد شرکت ملی راه آهن تا پایان هفته جاری، برآورد اولیه برای اعتبار مورد نیاز و مدت زمان اجرا را ارائه کند.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای این خطوط ریلی با سرمایه گذاری بخش خصوصی خاطرنشان کرد: هم اکنون یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای خط ریلی تا شهرستان قدس به فرمانداری این شهرستان مراجعه کرده است.

صحرایی ادامه داد: برآورد اولیه برای سرمایه گذاری در چنین طرحی یک هزار و 600 میلیارد تومان در سال 1386 بود اما این رقم هم اکنون غیر قابل اتکا محسوب می شود.

مدیرکل دفتر فنی ،عمرانی  و حمل و نقل ترافیک استانداری تهران تاکید کرد: اجرای چنین طرح هایی به علت بازگشت سرمایه سریع و بالا، برای بخش خصوصی جذابیت دارد و از سوی دیگر، مسئولان استان تضمین تامین مسافر برای قطارهای بین شهری در این خطوط را بر عهده گرفته اند.

شهرستان های غرب استان تهران شامل شهریار، قدس و ملارد نزدیک به 2 میلیون نفر از جمعیت این استان را در خود جای داده اند  هم اکنون برای تردد به پایتخت از حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی استفاده می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس 0 0

    عزیزان ،
    این منطقه را به بخش خصوصی برای جابجایی واگذار کنید و دولت فقط حق مسیر بگیرد.اجازه دهید فن آوری قطار برقی این منطقه را پوشش دهد.خدمات هجده ساعت در روز باشد و بلیط و نرخ گذاری شناور و با توجه سرانه درآمد مصرف کننده به بخش خصوصی واگذار گردد.آلات نقاله بروز و کارآمد و اقتصادی تهیه شوند.راه آهن فقط نظارت کند،نه دخالت تخریبی!!!!!!