| کد خبر: 72358 |

رئیس کارگروه خودرویی اتحادیه صنایع بازیافت در گفتگو با تین نیوز:

◄ تیشه به ریشه مراکز اسقاط خودرو زده اند / افزایش مراکز باید متوقف شود

تین نیوز | رئیس کار گروه خودرویی اتحادیه صنایع بازیافت از رکود بی سابقه در بخش اسقاط خودرو کشور خبر داد و گفت: پس از کارشکنی اولیه در صدور مجوز به منظور افزایش مراکز اسقاط، متاسفانه، رکود در این بخش بیش از گذشته خود نمایی می کند.

محمد حسین گودرزی در گفتگو با تین نیوز، ضمن ابراز تاسف از نحوه برخورد ستاد مدیریت سوخت با مراکز اسقاط، اظهار داشت: طبق دستور صریح معاون تقنینی رئیس جمهوری، افزایش مراکز اسقاط از مجوز قانونی برخوردار نیست و این کار باید متوقف شود. متاسفانه تنها دوره کوتاهی صدور مجوزها متوقف شد.
 
وی با بیان اینکه افزایش مراکز اسقاط باید براساس مصوبه دولت و با تشکیل کارگروهی مشتمل بر شش مرکز انجام شود، افزود: طبق خبرها قرار بر آن بود تا مسئولیت مراکز اسقاط به وزارت راه و شهرسازی تفویض شود که متاسفانه با تاخیر در دریافت مصوبه دولت، همچنان سکان این بخش در دست ستاد مدیریت باقی مانده و فعالان این بخش از صنعت را دچار سردرگمی کرده است.
 
گودرزی، افزایش مراکز اسقاط را اشتباهی بارز دانست و گفت: 130 مرکز اسقاط که بدون تکیه بر منابع مالی دولتی اقدام به ایجاد مراکز اسقاط نموده اند به دلیل سیاست اشتباه ستاد سوخت در حال ورشکستگی هستند و چنانچه اقدام عاجلی از سوی وزارت راه و شهر سازی که طی هفته آینده مسولیت این بخش را برعهده می گیرد صورت نپذیرد، مشکلات غیر قابل جبرانی متوجه این بخش از صنعت کشور خواهد شد.

رئیس کارگروه خودرویی کارگروه اتحادیه بازیافت و اسقاط خودرو کشور، با ابراز تاسف از بلا تکلیفی چند ماهه مراکز اسقاط، افزود: در یک برهه کوتاه اختیار عمل از ستاد مدیریت سوخت گرفته شد اما اخیرا با رخنه برخی افراد از طریق لابی گری، صدور مجوز ایجاد 220 مرکز جدید بدون ضابطه قانونی آغاز شده است.

وی در ادامه از تعطیلی شرکت دیرپای مهاب خبر داد و گفت: با این اقدام، بیش از 30 نفر از پرسنل این شرکت بیکار شده و 30 خانواده در این میان با بلاتکلیفی روبرو شده اند. علت این کار نیز رانت های ایجاد شده در این زمینه عنوان شده است.

گودرزی با تاکید بر پیگیری احقاق حقوق مراکز اسقاط تا حصول نتیجه مطلوب، افزود: اتحادیه در تلاش است در پناه قانون، اعضا به حقوق تضییع شده خود دست پیدا کنند.

مسئول کارگروه خودروئی اتحادیه بازیافت و اسقاط کشور، اظهار داشت: با توقف واردات خودرو به کشور، متاسفانه کار اسقاط در حالت خواب به سر می برد و ستاد سوخت، تیشه به دست گرفته و ریشه اسقاط خودرو را نشانه رفته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.