کمیسیون حمل ونقل اتاق ایران: پیگیری مطالبات کامیونداران در دستورکار دولت و بخش خصوصی+فیلم
بهگفته رئیس کمیسیون حملونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق ایران، بخش خصوصی، دولت و مجلس به مطالبات صنفی کامیونداران ازجمله طرح سه نرخی شدن گازوئیل، حق بیمه رانندگان و تأخیر چندماهه در پرداخت کرایهها رسیدگی میکنند.

رئیس کمیسیون حمل ونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق ایران با اشاره به اعتراضات چند روز اخیر کامیون داران گفت: هم زمان با اعتراض کامیونداران نسبت به مسائل صنفی خود، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در تمام جلسه های مرتبط با این موضوع حضور داشته و از نزدیک مطالبات صنفی جامعه کامیون داران را پیگیری کرده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از اتاق ایران آنلاین، رضا رستمی ادامه داد: مهم ترین دغدغه کامیونداران، مسائل مربوط به بیمه تأمین اجتماعی بود؛ این موضوع در کمیسیون عمران مجلس شو رأی اسلامی با حضور نماینده سازمان تأمین اجتماعی بررسی شد و قرار است طرف یک هفته آینده، در این زمینه بازنگری انجام دهد.
او افزود: یکی دیگر از موضوع مورد اعتراض کامیون داران، مصوبه اخیر هیات وزیران درباره سه نرخی بودن گازوئیل بود که با پیگیری سازمان راهداری، بخش خصوصی و فعالان تشکل های صنفی، متوقف شود.
رئیس کمیسیون حمل ونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق ایران ادامه داد: تأخیر چندماهه در پرداخت کرایه ها، به دغدغه های جدی رانندگان تبدیل شده است. یکی از مهم ترین مطالبات، پرداخت به موقع کرایه بود که در همین هفته تصمیم مناسبی برای آن اتخاذ شد، همچنین برای توزیع عادلانه بار در استان ها نیز اقدامات جدیدی برنامه ریزی شده است. شرکت های دولتی در سوم خرداد پرداخت های معوق خود را به راننده ها تسویه کردند.
رستمی تصریح کرد: یکی از مهم ترین درخواست رانندگان، به روزرسانی نرخ کرایه ها بود. قرار است تا 20 خردادماه، تشکل های صنفی نظر خود را در این زمینه جمع بندی کرده و در اختیار سیاست گذاران قرار دهند. از اول تیرماه نرخ تن بر کیلومتر به روز خواهد شد.
او تصریح کرد: درخواست کمیسیون حمل ونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق ایران از سازمان راهداری، کمیسیون عمران مجلس و وزارت راه و شهرسازی این است که پیگیر مشکلات کامیونداران باشند. نباید اجازه داد که با ادامه مشکلات کامیونداران، اقتصاد ایران، بخش کشاورزی صنعت آسیب ببیند. امیدوارم که با همکاری نهادهای مختلف باهم، از تمام ظرفیت های بخش حمل ونقل در راستای توسعه اقتصاد کشور استفاده کنیم.
بیمه رانندگان جزه مشاغل سخت چه راه مطرح نمیشه
یکی از برجسته ترین مشکلات رانندگان دخالت بیجای آفای رضا رستمی است . اگر ایشان در کار رانندگان و کامیونداران دخالت نکند رانندگان کمتر مشکل دارند
متهم اول مدعی العموم است که با ترک ضمانت اجرایی کیفری باب هشتم قانون تجارت در خصوص تخلیه بار و تادیه کرایه از طرف گیرنده باعث گردیده تا دوماه این مبالغ با توجه به قیمت تمام شده پول با نرخ بهره ۳۰% به رانندگان پرداخت نگردد و حالا مسئله تاخیر پرداختها را از حالت جرم کیفری برده اند به تخلف و نظارت سازمانی که ضمن عدم تناسب هزینه جرم باربری را متهم می نمایند در حالیکه دستش حتی با وجود قرارداد کارگزاری بدون ضمانت لازم جایی بند نیست.
آقای رستمی ترابر بار که توی گوشیها سبت شده زیر نظر چه کسی یا شرکتی داره کرایه اعلام می کند برای راننده با چه تعرفههای داره کرایه اعلام می کند خواهشا برسي کنید کرایه خیلی کم اعلام می کند
دستگاه سیپاد که پارسال با خیلی هزینه به راننده تحمیل کردید چرا نسبت سوخت پاسخگو نیست چرا هزینه به گردن رانندگان میندازی
یک روز یک مردی را دیدم که اشغال جمع آوری میکرد خیلی ناراحت شدم رفتم ازش پرسیدم شغل اولت چه بوده گفت راننده کامیون بودم برای مردم رانندگی میکردم 30 سال است تریاک مصرف میکنند خرج زن و بچه هاش را میداده پلیس راه ازش آزمایش اپیوم میگیرند مدارکش را ضبط میکنند آن بنده خدا هم بیکار میشود گفت زندگیم از هم پاشید حالا وجدان وانسانیت اون پلیس راه راحت است البته اگر وجدانی باشد