| کد خبر: 268786 |

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران در گفتگو با تین نیوز:

◄ اعلام اولویت های اتحادیه مالکان کشتی در دوره جدید /تامین سوخت شناورها را پیگیری می کنیم

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران نوسازی ناوگان دریایی، ارائه تسهیلات کم بهره به مالکان شناورها و کشتی ها، تامین سوخت مورد نیاز شناورها، توسعه دریامحور ، آموزش نیروی انسانی را از جمله اقدامات و پیگیری های مهم اتحادیه در دوره هیئت مدیره جدید برشمرد.

تین نیوز

سوم اسفند ماه انتخابات هیئت مدیره اتحادیه مالکان کشتی ایران در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با مشارکت 50 عضو این اتحادیه برگزار شد و هفت عضو هیئت مدیره دوره جدید اتحادیه برای یک دوره سه ساله انتخاب شدند.

به گزارش تین نیوز، براساس انتخابات این دوره؛ علیرضا علی احمدی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش محمدرضا مدرس خیابانی، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ؛ امید مرادی، مدیرعامل شرکت امیدان ساحل پارسیان ؛ رضا ایلاتی، رئیس هیئت مدیره شرکت نمایندگی های کشتیرانی بنیاد ؛ علیرضا عبداللهی فرد، مدیرعامل شرکت پاسارگاد بندر گناوه ؛ کامبیز جهانبانی، مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر و داود آبدار تفتی، مدیرعامل تایدواتر خاورمیانه ، به عنوان و اعضای جدید هیئت مدیره اتحادیه مالکان کشتی ایران انتخاب شدند.  

اولویت های اتحادیه چیست؟

یحیی ضیایی مهرجردی در گفت وگو با تین نیوز درباره اولویت های اصلی هیئت مدیره جدید اتحادیه مالکان کشتی اعلام کرد:  توسعه و نوسازی ناوگان دریایی کشور در اولویت پیگیری ها و برنامه های آتی این اتحادیه قرار دارد.

وی در این راستا ادامه داد: مذاکراتی با دولت، دبیر خانه شورای عالی صنایع دریایی، صندوق توسعه ملی و سازمان بنادر و دریانوردی در حال انجام است که هنوز قطعی نشده است و  نیازمند تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل های جدیدی است که اتحادیه پیگیر آنست.  

ضیایی در ادامه اقدامات در دست انجام اتحادیه افزود: ارائه تسهیلات کم بهره در راستای حمایت و توانمندسازی از مالکان کشتی و نیز نوسازی ناوگان دریایی، موضوع مالیات و بیمه مالکان کشتی، سوخت شناورها و تعرفه های حمل ونقل دریایی را از دیگر اولویت های در دست اقدام اتحادیه مالکان کشتی برشمرد.

به گفته ضیایی یکی دیگر از برنامه های مهم سال آینده اتحادیه بحث فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه «توسعه دریامحور» است که هدف اتحادیه کمک و همیاری به دولت در جهت تدوین سیاست ها و برنامه های در این حوزه خواهد بود.

تشکیل کمیته ویژه توسعه دریامحور با محوریت وزارت راه و سازمان بنادر و دریانوردی

با چالش کمبود نیروی انسانی مواجه ایم

وی با اشاره به مشکل کمبود نیروی انسانی در بخش شناورهای دریایی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقای سطح علمی نیروهای انسانی در بخش حمل ونقل دریایی و نیز جذب و استخدام نیروهای انسانی کارآزموده در این بخش یکی از برنامه های مهمی است که اتحادیه در بخش آموزش نیروی انسانی به جدپیگیر آن است؛ اتحادیه تلاش دارد با همکاری و مشارکت دانشگاه ها، موسسات آموزشی و نیز سازمان بنادر از ظرفیت حداکثری نیروهای جوان و آموزش دیده در جهت توسعه حمل ونقل دریایی  بهره برداری کند.

ضیایی مهرجردی در خصوص پیگیری اتحادیه جهت استفاده از سوخت کم سولفور برای شناورها و کشتی ها تصریح کرد: سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) کنوانسیونی را مصوب کرد که بر اساس آن از سال ۲۰۲۰ میلادی استفاده از سوخت کم سولفور برای شناورهای اقیانوس پیما که به بنادر بزرگ دنیا تردد می کنند، الزام آور شد.

وی ادامه داد: این کنوانسیون از سال ۲۰۲۱ میلادی اجرایی و قرار شد بنادر دنیا شناورهایی را که از سوخت کم سولفور استفاده نمی کنند پذیرش نکرده و در عین حال از شرایط لازم برای تأمین سوخت کم سولفور برای شناورهایی که به این بنادر تردد می کنند، برخوردار باشند.

تامین سوخت شناورها هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به اینکه پیگیری های بسیاری از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و اتحادیه مالکان کشتی ایران در راستای تأمین سوخت کم سولفور برای شناورهای ایرانی و حتی شناورهای خارجی متردد در بنادر ایران مدنظر قرار گرفته است که هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده است. پیگیری های مختلف از طریق دولت، کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، معاون اول رئیس جمهور و وزات نفت صورت گرفته است.

ضیایی با اشاره به مشکلات و چالش های کشتیرانی به منظور تأمین سوخت کم سولفور تصریح کرد: جهت تامین سوخت موردنیاز شناورها و کشتی های ایرانی با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی مذکراتی با پالایشگاه های داخلی کشور در حال انجام است؛ چرا که سوخت تولید داخل جوابگوی نیاز شناورهای و کشتی های ایرانی نیست.

گفتنی است اتحادیه مالکان کشتی ایران در حال حاضر 123 عضو حقیقی و حقوقی دارد و ناوگان تحت عوضیت این اتحادیه در آبهای حوزه دریای عمان، دریایی خزر و خلیج فارس در حال تردد بوده و تبادل کالا، مسافرو سایر خدمات فراساحلی را عهده دار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.