| کد خبر: 256884 |

دبیر ستاد اجرایی اعلام کرد:

◄ جزئیات برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی

رحمت الله پوربابایی دبیر ستاد اجرایی دهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی از برگزاری این رویداد در تاریخ 1 تا 4 مردادماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران خبر داد.

تین نیوز

رحمت الله پوربابایی دبیر ستاد اجرایی دهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی از برگزاری این رویداد در تاریخ 1 تا 4 مردادماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران خبر داد.

به گزارش تین نیوز، رحمت الله پوربابایی دبیر ستاد اجرایی دهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی جزئیاتی از برگزاری این رویداد را اعلام کرد.

وی با بیان این که نمایشگاه ها می توانند ویترین دستاوردهای هر صنعتی باشند، گفت: دهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی در راستای اهدافی چون ارتقاء صنعت ریلی کشور، تبادل پیشرفت‌ های مشارکت کنندگان و نشان دادن توانمندی های تولیدکنندگان ایران در حوزه ریلی برگزار می شود.

دریافت سریعتر خبرها و تحلیل های مهم حوزه ریلی در اینستاگرام امکان پذیر است. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

اهمیت حضور گسترده فعالان صنعت ریلی در نمایشگاه

‌پوربابایی با تاکید بر ضرورت حضور در نمایشگاه ریلی به عنوان بزرگترین رویداد این صنعت بیان کرد: این رویداد به مشارکت کنندگان امکان می دهد اطلاعات خود را با حضور و آگاهی از محصولات و خدمات و تازه ترین نوآوری های همکاران و فعالان این صنف در سراسر کشور، به روز کنند.

وی با اشاره به تاسیس دبیرخانه دائمی برای این رویداد بیان کرد: دبیرخانه دائمی ، وظایف ستاد اجرایی نمایشگاه را پشتیبانی می کند و هر سال قبل  از برگزاری این رویداد برای هماهنگی  با مهمانها، شرکت کنندگان  وبرنامه ریزی برای تشکیل میز گردها ، کارگاه های اموزشی ، سخنرانی و مهم تر از همه مراسم افتتاحیه تشکیل می شود.

 به گفته دبیر ستاد اجرایی دهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، هسته اصلی شرکت کنندگان در این نمایشگاه اعضای انجمن ها و اصناف ریلی و بخش های مرتبط با این صنعت هستند و از ابتدا نیز نمایشگاه به نام انجمن صنایع ریلی ثبت شده و این انجمن کلیه هماهنگی ها با سایر انجمن ها  را به عهده دارد.

پوربابایی در مورد تغییر زمان نمایشگاه در یکی دو سال اخیریادآور شد:  در سال قبل ناهماهنگی با بعضی از سازمان ها موجب تغییر زمان نمایشگاه شد که بالاخره با همکاری و ‌‌مساعدت راه آهن جمهوری اسلامی نمایشگاه برگزار شد هر چند اگر همکاری ها بیشتر بود می توانست نمایشگاه بهتری برگزار شود.

 زمان نمایشگاه باید در خردادماه تثبیت شود

وی تصریح کرد: متاسفانه امسال هم مشکلاتی پیش آمد و زمان مناسب را از دست دادیم ‌و تنها زمانی که در تقویم نمایشگاهی اجازه برگزاری دهمین نمایشگاه ریلی را می داد اول تا چهارم مرداد بود. تاکید ما بر تثبیت زمان برگزاری نمایشگاه در خردادماه است و طی جلسه ای که با سازمان توسعه تجارت داشتیم قطعا برای سال بعد این رویداد را در خردادماه برگزار می کنیم.

دبیر ستاد اجرایی دهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی با اشاره به همزمان شدن برگزاری نمایشگاه امسال و  دهه اول محرم، خاطرنشان کرد: امسال هم برای تغییر زمان این رویداد تلاش زیادی کردیم و حتی از جانب آقای دکتر میعاد صالحی مدیرعامل محترم شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز تلاش های فراوانی برای تغییر زمان نمایشگاه صورت گرفت که متاسفانه این تلاش ها مثمر ثمر نبود و  تقویم نمایشگاهی اجازه تغییر زمان را نداد.  به هر شکل با توجه به همزمانی برگزاری نمایشگاه با ایام دهه اول محرم، تمهیداتی برای اجرای مراسم مذهبی نیز در این رویداد پیش بینی شده است.

برنامه های جانبی دهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی

وی با بیان این که نمایشگاه صنعت ریلی خاص راه آهن نیست و توسعه آن برای ارتقاء تمام اجزای مرتبط با صنعت ریلی در برنامه ما قرار دارد، افزود: از تمام شرکت ها، سازمان ها و اصنافی که مستقیم یا غیرمستقیم در صنعت می‌توانند نقش داشته باشند  صمیمانه دعوت می کنیم که حتما در این رویداد شرکت کنند.

دبیر ستاد اجرایی دهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی با اشاره به برنامه های جانبی نمایشگاه امسال بیان کرد: در نمایشگاه امسال در خصوص تامین مالی سرمایه گذاری در صنعت ریلی ، چالش ها و فرصت های کریدورهای ترانزیتی، توسعه خطوط ریلی به خصوص رشت آستارا و شلمچه تا عراق و تشریح قرارداد با سازمان بهینه سازی مصرف سوخت ( ماده۱۲ ) میزگردها و یا سخنرانی های خوبی پیش بینی شده است.

حضور پررنگ شرکت های خارجی در مهم ترین رویداد ریلی سال 1402

پوبابایی درباره شرکت های خارجی حاضر در نمایشگاه نیز گفت:  در حال حاضر چندین شرکت از کشور روسیه ‌‌وچین  حضور خود را در این رویداد قطعی کرده اند و در حال رایزنی با شرکت هایی از سایر کشورهای منطقه هم هستیم و چنانچه با مشکلی مواجه نشوند شرکت های خارجی دیگر هم حتما حضور پررنگی در مهم ترین رویداد ریلی سال 1402 خواهند داشت.

شرکت راه آهن پدر و حامی همیشگی نمایشگاه است

وی در پاسخ به این پرسش که شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در این نمایشگاه چه نقش و جایگاهی دارد، بیان کرد: راه آهن نقش پدر و حامی صنعت ریلی کشور را دارد و همیشه در این رویداد همکاری و مساعدت کامل داشته و بدون حضور و حمایت راه آهن دهمین نمایشگاه نمی تواند موفق باشد.

پوربابایی در ادامه به حضور مجموعه های فعال در قطارهای شهری در این نمایشگاه اشاره کرده و گفت: در نمایشگاه امسال از تمام شرکت های قطار شهری و مترو دعوت شده که حضور جدی داشته باشند و از همه فعالان صنعت ریلی تقاضا داریم نمایشگاه موازی برگزار نکنند که با اتحاد باهم بتوانیم یک رویداد مهم و پر رونق برگزار کنیم.

وی ادامه داد: از سازمان های زیر مجموعه وزارت صمت مانند ایدرو، ایمیدرو و شرکت های فولادی  و معدنی و گردشگری، بیمه و بانک ها نیز که هر یک به نوعی با صنعت ریلی ارتباط تنگاتنگی دارند، برای حضور در این رویداد دعوت به عمل می آید و قطعا حضور پررنگی خواهند داشت.

دبیر ستاد اجرایی دهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی در پایان از تلاش ها و مساعدت های دکتر صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی بخاطر حمایت های خالصانه خود در جهت برگزاری شایسته این رویداد تقدیر کرد.

پوستر نمایشگاه ریلی

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.