| کد خبر: 248176 |

پیگیری رفع خلاء قانونی در عملیات تجاری کانتینری و اقدامات اسنادی بارنامه

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: در موضوع اقدامات اسنادی بارنامه و عملیات تجاری کانتینری، خلاء قانونی داریم، اما تلاش کرده ایم در انجمن کشتیرانی این موضوع را پیگیری و دنبال کنیم.

تین نیوز

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: در موضوع اقدامات اسنادی بارنامه و عملیات تجاری کانتینری، خلاء قانونی داریم، اما تلاش کرده ایم در انجمن کشتیرانی این موضوع را پیگیری و دنبال کنیم.

به گزارش تین نیوز،  مسعود پل مه، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ضمن ارائه پیشنهاد درباره بهره مندی از ماده ۱۹۴ قانون دریایی، اظهار کرد: طبق این ماده قانونی اگر در قوانین یک کشور نسبت به موضوعات مرتبط با حوزه کسب و کار، قانونی وجود نداشته باشد، عرف و ضوابط بین المللی حاکم است.

به گفته پل مه، قانون دریایی کشور بسیار کلی است، به عنوان مثال در موضوع اقدامات اسنادی بارنامه یا عملیات تجاری کانتینری، خلاء قانونی داریم، در همین راستا به دلیل آنچه که در برخی موارد منتهی به تداخلات می شود پیشنهاد داریم مراجع قانونی در این موضوعات دریایی از عرف و ضوابط بین المللی تبعیت کنند و ما تلاش کرده ایم در انجمن کشتیرانی این موضوع را پیگیری و دنبال کنیم؛ در حال حاضر این بند را در اساسنامه نداریم، اما این بند با تشریحی که تعیین کننده و تبیین کننده موضوع می تواند باشد، در اهداف قابل پیگیری ما لحاظ خواهد شد.

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با اشاره به  برای اضافه شدن کلمه «ایران» به نام انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، گفت: این موضوع در اتاق بازرگانی هم رای گیری می شود و پس از پیگیری از وزارت کشور در صورت پذیرفته شدن از سوی این بخش ها،  به ادامه نام انجمن کلمه ایران اضافه خواهد شد.

وی یادآور شد: مراسم شصت و نهمین سالگرد تاسیس و انتخابات هیأت مدیره جدید انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با حضور اعضای اتاق بازرگانی، هیات مدیره انجمن، و برخی نمایندگان وزارت کشور برگزار شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.