| کد خبر: 248101 |

پیگیری رفع خلاء قانونی در عملیات تجاری کانتینری‌ و اقدامات اسنادی بارنامه

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: در موضوع اقدامات اسنادی بارنامه و عملیات تجاری کانتینری‌، خلاء قانونی ‌داریم، اما تلاش کرده‌ایم در ‌انجمن کشتیرانی این موضوع را پیگیری و دنبال کنیم.

تین نیوز

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: در موضوع اقدامات اسنادی بارنامه و عملیات تجاری کانتینری ، خلاء قانونی داریم، اما تلاش کرده ایم در انجمن کشتیرانی این موضوع را پیگیری و دنبال کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس به نقل از روابط عمومی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، مسعود پل مه ،  دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ضمن ارائه پیشنهاد درباره بهره مندی از ماده ۱۹۴ قانون دریایی، اظهار کرد: طبق این ماده قانونی اگر در قوانین یک کشور نسبت به موضوعات مرتبط با حوزه کسب و کار، قانونی وجود نداشته باشد، عرف و ضوابط بین المللی حاکم است.

به گفته پل مه، قانون دریایی کشور بسیار کلی است، به عنوان مثال در موضوع اقدامات اسنادی بارنامه یا عملیات تجاری کانتینری ، خلاء قانونی داریم، در همین راستا به دلیل آنچه که در برخی موارد منتهی به تداخلات می شود پیشنهاد داریم مراجع قانونی در این موضوعات دریایی از عرف و ضوابط بین المللی تبعیت کنند و ما تلاش کرده ایم در انجمن کشتیرانی این موضوع را پیگیری و دنبال کنیم؛ در حال حاضر این بند را در اساسنامه نداریم، اما این بند با تشریحی که تعیین کننده و تبیین کننده موضوع می تواند باشد، در اهداف قابل پیگیری ما لحاظ خواهد شد.

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با اشاره به  برای اضافه شدن کلمه «ایران» به نام انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، گفت: این موضوع در اتاق بازرگانی هم رای گیری می شود و پس از پیگیری از وزارت کشور در صورت پذیرفته شدن از سوی این بخش ها،  به ادامه نام انجمن کلمه ایران اضافه خواهد شد.

وی یادآور شد: مراسم شصت و نهمین سالگرد تاسیس و انتخابات هیأت مدیره جدید انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با حضور اعضای اتاق بازرگانی ، هیات مدیره انجمن، و برخی نمایندگان وزارت کشور برگزار شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.