تفاوت های خط کشتیرانی در مقابل فورواردر و در مقابل NVOCC
تفاوت های خط کشتیرانی در مقابل فورواردر و در مقابل NVOCC وجود دارد که درک این تفاوت ها به متخصصان زنجیره تامین کمک می کند تا به طور موثرتری همکاری کنند و عملیات تجارت بین المللی را ساده تر کنند.
در لجستیک جهانی، سه بازیگر اغلب با هم کار می کنند، اما هر کدام نقش منحصر به فردی در جابجایی کارآمد محموله از مبدا به مقصد دارند.
به گزارشتین نیوز، در اینجا به طور خلاصه توضیح داده شده است:
خط کشتیرانی (حامل)
- مالکیت: مالک کشتی ها (کشتی ها) و کانتینرها است.
- نقش: حمل و نقل دریایی واقعی کالا بین بنادر را انجام می دهد.
- اسناد و مدارک: بارنامه اصلی (MBL)، قرارداد اصلی حمل و نقل، را صادر می کند.
فورواردر حمل و نقل
- مالکیت: مالک کشتی یا کانتینر نیست.
- نقش: به عنوان نماینده فرستنده عمل می کند، حمل و نقل را ترتیب می دهد، فضای رزرو را رزرو می کند و گمرک را مدیریت می کند.
- اسناد و مدارک: تمام رزروها، کارهای اداری و ترخیص گمرکی را از طرف فرستنده انجام می دهد.
ش NVOCC (شرکت حمل و نقل عمومی بدون کشتی)
- مالکیت: مالک کشتی نیست اما ممکن است کانتینرها را اجاره یا در اختیار داشته باشد.
- نقش: با خرید فضا از خطوط کشتیرانی و فروش مجدد آن به شرکت های حمل و نقل، به صورت قانونی به عنوان یک شرکت حمل و نقل عمل می کند.
- مستندسازی: بارنامه داخلی (HBL) خود را برای مشتریان صادر می کند.
به زبان ساده:
- خط کشتیرانی محموله را جابجا می کند.
- شرکت حمل و نقل بار، تدارکات را هماهنگ می کند.
- ش NVOCC این دو را به هم متصل می کند و به عنوان یک شرکت حمل و نقل بدون مالکیت کشتی عمل می کند.
درک این تفاوت ها به متخصصان زنجیره تأمین کمک می کند تا به طور مؤثرتری همکاری کنند و عملیات تجارت بین المللی را ساده تر کنند.