| کد خبر: 270963 |

◄ شرکت راه آهن و ارجح قرار دادن رویکرد فرهنگی بر تخصصی

با وجود شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردم است، به نظر می رسد شرکت راه آهن توجه ویژه ای به موضوعات فرهنگی و فرهنگ سازی اجتماعی به جای موضوعات تخصصی، فنی و اقتصادی دارد.

تین نیوز

از ابتدای فروردین تا کنون حوادث ریلی متعددی در شبکه ریلی به وقوع پیوسته و طی آن چندین لوکوموتیو و خط ریلی دچار خسارت شد با این حال و با وجود شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردم است، به نظر می رسد شرکت راه آهن توجه ویژه ای به موضوعات فرهنگی و فرهنگ سازی اجتماعی به جای موضوعات تخصصی،  فنی و اقتصادی دارد.

به گزارش تین نیوز، روز گذشته فعالان بخش حمل و نقل ریلی در شبکه های اجتماعی عنوان کردند که از ابتدای سال 10 لوکوموتیو در اثر حوادث ریلی دچار صدمه شده اند.

حتی خبرگزاری ایلنا نیز روز گذشته از وخامت حال یک لوکوموتیوران به دلیل حادثه ریلی خبر داد و البته این خسارت ها به غیر از خسارتی است که به خطوط ریلی وارد شده است.

با این وجود،  برخی کارکنان و پیمانکاران شرکت راه آهن می گویند در این شرکت آن چنان توجه به مسائل فرهنگی ارجحیت و افزایش یافته که گویا شرکت راه آهن شرکتی فرهنگی است و نه اقتصادی.

افزایش اقدامات فرهنگی راه آهن به خصوص در زمینه حجاب  تا حدی پیش رفته که حتی اجازه ورود بعضی از کارکنان مرد که لباس آستین کوتاه پوشیده اند به داخل این شرکت داده نشده است.

برخی افراد در شبکه های اجتماعی عنوان کرده‌ اند که چرا راه‌ آهن به عنوان یک شرکت فعال در حوزه اقتصادی، به جای توجه به صحبت های اقتصادی رهبری در ابتدای سال نو، به سراغ موضوع حجاب و حاشیه سازی رفته است.

این افراد همچنین به تبلیغاتی که در مورد موضوع حجاب در راه آهن صورت گرفته اشاره کرده و می گویند آیا بهتر نبود به جای چنین تبلیغاتی، پوسترها و پلاکاردهایی مرتبط با سخنان اقتصادی رهبر و وظایف تخصصی راه آهن در این شرکت نصب می شد تا حساسیت کارکنان خود به انجام بهتر وظایف فنی و تخصصی را بیشتر  برانگیزد.

به گفته آنان فرهنگ سازی در مورد حجاب و پوشش متولیان خاص خود را دارد که به طور قطع شرکت راه آهن در بین آنها نیست و برعکس سیاستگذاری در صنعت و حمل و نقل ریلی متولی جز راه آهن ندارد.

تصویر برخی استندهای تبلیغی نصب شده در ساختمان راه آهن که توسط افراد ارسال شده است:

 

تاکید بر رعایت حجاب توسط رهبر

رعایت حجاب در بیانات رهبر

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 12 0

    ارجج یعنی چی؟؟؟؟

    • ناشناس 0 12

      یعنی اهمیت بیشتر دادن. ترجیح دادن

    • ناشناس 6 10

      تین نیوز عزیز مگر آقای میعاد صالحی از نظر اقتصادی حرف خاصی هم دارد که بزند؟ خب اوضاع اقتصادی راه آهن که به فلاکت افتاده . سوانح که روزمره شده. پرسنل که در حال اعتصاب و کاملا عصبانی و ناراضی. حمل و نقل که افت شدید داشته.
      این بنده خدا چطور خودی نشان بدهد ؟ احسنت. با گیر دادن به لباس آستین کوتاه پرسنل. بعد که صدای همه در آمد، تازه مدعی هم می شود و می گوید به خاطر پافشاری من بر روی دستورات دین مبین اسلام دارند مرا می زنند. و این چنین است که مدیران ناکارآمد در نظام مقدس جمهوری اسلامی راه ماندگاری در پست های ارشد مدیریت را یاد گرفته اند.

  • غلام 15 1

    پیگیری مسأله حجاب و حساس بودن در این زمینه خیلی خوب است و منافات و مغایرتی با رسیدگی به امور اقتصادی یک سازمان ندارد و الکی بین آنها تضاد تعریف ننمایید
    آقای مدیر عامل باید در زمینه بهبود اقتصادی سازمان خودش بیشتر از وضعیت وخیم فعلی گام های درست بردارد

    • ناشناس 10 12

      وقتیه شرکت راه آهن تشویق و توجه کردن و توجه دادن به پیام رهبری برای اهمیت دادن به بخش خصوصی را ول کرده و با آن مخالفت می کند، لازم است به بهانه دیگری خودش را لوس کند که نگوینده کار ی نمیکند!!! به این میگن فریب دادن و انحراف از اصول. ایشون کارهای مهم حوزه خودش را رها کرده و توجه به موضوعات فرعی غیر تخصصی در راه اهن می کند. به کارهای تخصصی اش برسد، تا ملت این کارها را بیخیال بشوند.

    • غلام 13 1

      علی ای حال تعارض و تناقضی بین دو موضوع فرهنگ و اقتصاد نیست باید به هر دو در سازمان ها رسیدگی جدی شود

  • بازنشسته راه آهن 11 11

    باسلام
    با توجه به انتصاب رییس رادیو قرآن بر مسند یک سازمان کاملا مهندسی پیش بینی چنین موضوعاتی اصلا از ذهن دور نیست آقای میعاد صالحی نه خود تخصصی در ریل دارد ونه دوستان وهمکلاسی هایش اینچنین هستند و قطعا به آنچه در آن تخصص دارند می پردازند
    فقط خدا به داد راه آهن وزیر ساخت های گران راه آهن برسد
    نابودی خط و ناوگان وتجهیزات راه آهن در این دو سال و اندی رکورد شکسته است.
    ایشان هم که به دنبال رکورد شکنی هستند وبس.