◄ تخلف محرز صاحبان کالا؛ اجبار رانندگان کامیون به حمل بار شهری با ناوگان جاده ای
صاحبان کالا خدمات خود را از سازمان راهداری دریافت می کنند و باید مجاب شوند که کالا های خود به داخل شهرها را از طریق انبارهای حاشیه شهر ارسال و یا دریافت کنند و ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای اجازه عبور به حریم شهری را ندارند.
شماری از رانندگان کامیون می گویند با وجود آنکه برای حمل بار شهری و تردد ناوگان به داخل شهر و حمل و نقل درون شهری باید باربرگ به عنوان سند رسمی حمل مورد استفاده قرار گیرد، سندی که برای حمل کالا در جاده های مواصلاتی بین شهری استفاده می شود، در برخی موارد آدرس تخلیه بارنامه داخل شهر و در حوزه استحفاظی شهرداری ها صادر می شود.
مطلب پربازدید امروز را بخوانید:
کامیون فرسوده را با وام 3.2 میلیاردی و سود 18 درصد بانک ملت می توان نوسازی کرد؟
به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل کالا فلاورجان در توضیح این موضوع که چرا ناوگان حمل کالای جاده ای که مجوز تردد آنها برای جاده ها است، می توانند با سند حمل و بارنامه جاده ای داخل شهر و بدون نظارت کافی دستگاه های نظارتی و ایمنی تردد کنند، در شبکه های اجتماعی نوشت: چه نظارتی بر آدرس های تخلیه و یا بارگیری ناوگان و صدور سند حمل یا بارنامه وجود دارد که بارهای مربوط به حمل و نقل درون شهری که فعالیت ناوگان آن تحت پوشش شهرداری است برای بخش برون شهری صادر و مجوز آن را تایید می شود ؟!
وی خواستار نظارت بیشتر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کالا بر تولید کنندگان و صاحبان کالا شد و گفت: صاحبان کالا خدمات خود را از سازمان راهداری دریافت می کنند و باید مجاب شوند که کالا های خود به داخل شهرها را از طریق انبارهای حاشیه شهر ارسال و یا دریافت کنند و ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای اجازه عبور به حریم شهری را ندارند.
بکرانی عنوان کرد: اگر قرار است که ناوگان عمومی جاده ای به داخل محدوده شهری وارد و کالایی را بارگیری و یا تخلیه کند لازم است با ایمنی کامل و سند حمل درون شهری اقدام نماید که طبق مصوبه شهرداری ها سند حمل به نام باربرگ شناخته شده و ناوگان مورد نظر باید حمل شهری انجام دهد!
وی با بیان این که اگر درون شهر اتفاق ناگواری برای ناوگان عمومی رخ دهد چطور بیمه بار می تواند با سند حمل جاده ای که بارنامه خواهد بود خسارت وارده به ناوگان را جبران کند، افزود: آیا بیمه مدنی به این مجوز که از طرف سازمان راهداری در محدوده شهری و شهرداری تردد دارد تعلق خواهد گرفت ؟!
این راننده کامیون خاطرنشان کرد:پیچیدگی قوانین حمل و نقلی و عدم نظارت کافی موجب شده که بدون توجه به شرایط و ضوابط حمل و نقل، برخی قوانین مورد بی اعتنای متصدیان حمل واقع شود و متضرر اصلی این نقصان نیز جامعه مردم و صنف رانندگان و کامیونداران خواهند بود.
این فعال صنفی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درخواست کرد در این موضوع مهم بیشتر تامل داشته باشند تا برای رانندگان و کامیونداران گرفتاری ایجاد نشود.
قدیمپلیس راهنماییدر ورودی شهرها جلوی کامیون های سنگین را میگرفت وخیلی بهتر کنترلدمیشد وبرگ جریمه صادر میشد که صاحب کالا بایستی مبلغ جدیمه را پرداخت میکرد اما از زمان نصب دوربین ها و نبودن حضور پلیس دیگر صاحبان کالا با اجبار به رانندگانکه بایستی فلان کوچه فلان خیابان اگر نیای تخلیه نمیشی وعوای لفظی باعث تسلیم شدن راننده و ورود به مناطق تنگ وباریک که میدان تریلی وکامیون ندارد وارد میشوند وتوسط دوربین جریمه میشوند که خلافی میشود ودیگرصاحبان کالا نه جریمه پرداخت مبکنند نه ترسی از دوربین دارند فقط باید پلیس راهنمایی کامبونرا متوقف ومانع ورود شود.دیروز در شهرزنجان صاحب کالا منو مجبور کرده شش صبح وارد بک کاروانسرای قدیمی شوم که زمان صفویه با درشکه بار به انجا میبردند کاروانسرای خیابان سعدی رنجان .پلیس باید مانع ورود شود
متاسفانه دلالان افراد سود جو دارن جولان می دهند خوبه که به فکر انتقام از اسراییل جنایتکار هم هستیم اما این دلالان خودرو ملک اجاره بها گرانفرشان احتکار کنندگان هم دست کمی از اسراییل ندارند
اولادرکلانشهرهای کشورمقرراتی برای ورودکامیونهابه داخل شهروضع وساعاتی تعیین شده است بنابراین رانندگان محترم میتوانندقبل ازبارگیری اطلاعات لازم راازشرکت صادرکننده بارنامه کسب کنند
بارهای داخل گمرک که مال دولت خودش هست بدون بارنامه حمل میشود بعد شما دنبال بار داخل شهر هستید کدام برنامه
درود بر تمامی عزیزان بالاخص رانندگان و شب زنده داران که در صنعت حمل و نقل کشور نقش مؤثر دارند،،باکمال تأسف وتأثر بی نهایت هر کسی حتی کارگران در حین بارگیری وتخلیه با جرأت پول زور تحت عنوان انعام میخواهند،،حتی در بعضی اوقات
باتهدید چوب و چماق و چاقو هم
مواجه میشوند،،از طرفی مشکلات گرانی سر سام آور قطعات یدکی و روغن و لاستیک و..........و گرفتن پول
اضافه کمیسیون توسط دلالان بار و متصدیان صدور بارنامه وخود مدیران
باربریها باعث کمبود روحیه و توان کار
و انجام خدمت به ملت شریف ایران خواهدشد،،بایستی این قشر زحمت کش نادیده گرفته نشوند،،تا در بهبود
خدمات قوی تر باشند،،وضعیت خرابی
جاده ها هم یکی دیگر از مشکلات عدیده بشمار می آید،،که باعث ضرر
و زیان فوق العاده به کامیونداران و رانندگان میشود،،در پایان عرایض ام باید گفت درد دل زیاد است عاجزانه
تقاضا مندم به این متن و دل نوشته
واقعی توجه کنید و مورد بازیابی وتشریح قرار داداه و به مقامات ذیربط
انعکاس دهید تا باعث دلگرمی روز افزون این عزیزان شود،،با تقدیم احترامات راننده یداله خدمتی
درود بر تمامی مدیران وزحمت کشان
صنعت حمل ونقل در سراسر کشور✋ عاجزانه تقاضامندم که موضوع گرانی
مقرری پرداخت فیش ماهیانه که برای
هر ماه مبلغ1/077/000﷼اضافه کرده اند،بدون اطلاع رسانی قبلی بوده،
و میشه گفت دست تو جیب مردم بردن است،،بنده به سهم خودم راضی
نیستم برای پرداخت این مبلغ چون حق خانواده من است،،دولت با چه مجوزی و چه حقی این پول را میگیرد،،
چرا سال جاری هنوز به پایان نرسیده،،
و سال جدید هنوز شروع نشده،،پس
اگر این کار رو بعنوان قانونی بدانند من این پول را که به ناحق میگیرند حرام
و غیر قانونی میدانم،،چون بنده در ماه
مرداد 1401فقط بافاصله زمانی کمتر از 24ساعت پرداخت کردم،،که مبلغ 9/000/000ریال جریمه پرداخت کردم
آیا این است عدالت؟؟خواهشمندم
انعکاس و رسیدگی فرمایید🙏🤲
باتشکر فراوان راننده کامیون یداله خدمتی♥️♥️♥️🤝🤝🤝
ما هم میدانیم یە خیابانهایی هست کامیون ممنوعە خوب قانون را احترام میگذاریم و نمیریم و یە جاهایی دیگە ساعت دارە از ٦صبح تا ۱۰ شب بقیه آزادە میتونی اون تایم بری واسە بارگیری یا تخلیە
این بازی ها را شهرداریها درمی آورند تا از راننده ها پول بگیرند. همه ی این چرندیات برای این است که پول بیشتر به جیب شهرداری ها برود . مگر چه خدماتی به کامیون ها و کامیونت ها می دهید ؟
همش بروکراسی اداری و گرفتن پول و عدم شفافیت .
همه چیز بخاطر گرفتن پول بیشتر هست . گلوی قشر ضعیف را گرفته و هر روز بیشتر فشار می دهید .
همیشه راه برای سواستفاده از کامیونداران باز است
سلام درشهری مثل اصفهان به هیچ عنوان چیزی به عنوان طرح نداریم ولی از خیابان مسجد سید تا صمدیه لباف همش انبار هست که تاوان آن را تریلی ها میدهند یا گیر پلیس نیافتن یا تمام چادر به درختان گیر میکنند و پاره میشود صاحبی هم نداره
چرا جلوی باربریها رو نمیگیرد با این کمیسیون های فضایی که از رانندها میگیرن نه نظارتی هست نه چیزی تا کی آخه
راننده چقدر درآمد داده ۳۰۳۰۰سود بانکی ۱۸ صد سود بدم تا نوسازی کنیم