| کد خبر: 258556 |

◄ رابطه مستقیم هزینه هر ساعت پرواز و تحریم های صنعت هواپیمایی

وقتی تامین قطعه توسط شرکت های خارجی برای هواپیمایی که در خاک ایران دچار نقص فنی شده اند این چنین سخت و زمانبر است، می توان دریافت تامین قطعه برای هواپیماهای زمینگیر ایرانی چقدر هزینه بر و زمانبر خواهد بود.

تین نیوز

مدتی پیش خبری مبنی بر زمینگیر شدن بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ هواپیمایی ترکیش ایرلاینز به رجیستر TC-JVE با ۹ سال سن تقویمی پس از انجام پرواز استانبول به شیراز در فرودگاه شیراز منتشر شد.

به گزارش تین نیوز ، همزمان در شبکه های اجتماعی عنوان شد که کرو این شرکت به هتل هما منتقل شدند و پرواز روز بعد شیراز استانبول نیز به دنبال این رخداد، لغو شد.

کانال اخبار هوانوردی در این زمینه نوشته است:  زمینگیری هواپیماهای ترکیش در ایران سابقه دار است به طور مثال دو سال پیش یک فروند هواپیمای A330 به رجیستر TC-JIP به مدت دو ماه در تهران زمینگیر بود تا توانست بالاخره قطعه وارد کند و یا در مرداد ماه امسال یک فروند ایرباس ۳۲۱ به رجیستر TC-JTJ در فرودگاه شیراز زمینیگر شده بود.

متاسفانه به دلیل تحر یم ها اگر هواپیمای یک شرکت خارجی در ایران دچار نقص فنی شود برای ورود قطعات هواپیما به کشور جهت رفع نقص فنی، باید هفت خان رستم را طی کرده تا به خزانه داری آمریکا ثابت کند این قطعه که وارد ایران می کند برای هواپیمای خودش است و نه هواپیماهای ایرانی در غیر این صورت مشمول مجازات و جریمه می شود. در گذشته چندین مورد از هواپیماهای خارجی که در تهران نقص فنی داشتند و هفته ها طول کشید تا مجوز قطعه جایگزین را از آمریکا دریافت کنند.

به گزارش تین نیوز، توضیحاتی که در شبکه های اجتماعی در مورد تامین قطعات مورد نیاز هواپیمای خارجی که در ایران زمینگیر می شوند، منتشر شده، گویای این واقعیت است که تحریم های آمریکا چه مشکلاتی برای صنعت هوانوردی ایران ایجاد کرده است.

واضح است وقتی تامین قطعه توسط شرکت های خارجی برای هواپیمایی که در خاک ایران دچار نقص فنی شده اند این چنین سخت و زمانبر است، می توان دریافت تامین قطعه برای هواپیماهای زمینگیر ایرانی چقدر هزینه بر و زمانبر خواهد بود.

موضوعی که بدون شک تاثیر مستقیمی بر هزینه های شرکت های هواپیمایی و در نتیجه قیمت تمام شده هر ساعت پرواز برای آنها خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.