| کد خبر: 247118 |

◄ چرا 20 سال؟+ فیلم

سوء مدیریت در اجرای طرح های عمرانی که منجر به طولانی شدن اجرای طرح ها و نابودی مهندسان مشاور و پیمانکاران می شود.

تین نیوز

فیلم پیوست مربوط به نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در تاریخ ۱۴۰۱/۶/۲۳  است.

به گزارش تین نیوز، همچنان که در این فیلم مشاهده می شود علی آزاد رئیس شورای هماهنگی تشکل‌ های مهندسی، صنفی و حرفه‌ ای کشور در این نشست از فقدان تامین اعتبار و سوء مدیریت در اجرای طرح های عمرانی که منجر به طولانی شدن اجرای طرح ها و نابودی مهندسان مشاور و پیمانکاران می شود به شدت انتقاد کرده و خواستار پیگیری این موضوع در هیئت دولت شده است.

وی متوسط انجام طرح های عمرانی در کشور را 20 سال ذکر و عنوان کرده است: چرا پروژه هایی که دو یا سه ساله تمام می شد اکنون 20 سال زمان می برد تا به بهره برداری برسد؟

او تاکید کرد: چرا دولت باید 10 برابر خرج کند تا یک پروژه به بهره برداری برسد؟ چرا پروژه های به موقع بهره برداری نمی شود؟

قابل ذکر است شورای هماهنگی تشکل های صنفی و حرفه ای کشور مهر ماه ماه سال گذشته نیز در نامه ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه، از تحمیل زیان 25 درصدی به پیمانکاران و مشاوران بخش خصوصی با توجه به شیوه واگذاری اسناد خزانه اسلامی به آنها خبر داد.

در بخشی از آن نامه ای که در آن زمان با امضای علی آزاد به مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال شد، وی عنوان کرد با توجه به این که به علت عدم امکان دولت پرداخت مطالبات به موقع پیمانکاران و مهندسان مشاور، به آنان اوراق مالی مدت دار با نرخ کمتر از سود سپرده مدت دار بانکی پرداخت می شود این امر موجب ضرر و زیان جبران ناپذیری برای آنها شده است.

در این نامه همچنین تاکید شده بود که برای اوراق سه ساله به جای 1.52 برابر مطالبات، 1.45 برابر اوراق داده می شود که ضرر پیمانکار یا مهندسان مشاور ناشی از این نحوه محاسبه نسبت به اصل مطالبات آنها برابر 4 درصد می شود.

فیلم پیوست مربوط به اظهارات علی آزاد را در نشست 23 شهریور سال 1401  شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی  در ادامه ببینید:

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.