| کد خبر: 242861 |

◄ ماده 38 قانون تامین اجتماعی شامل حمل و نقل مواد نفتی نمی شود

بر اساس حکم دیوان عدالت اداری، ماده 38 قانون تامین اجتماعی شامل قراردادهای حمل و نقل مواد نفتی نمی شود.

تین نیوز

بر اساس حکم دیوان عدالت اداری، ماده 38  قانون تامین اجتماعی  شامل قراردادهای حمل و نقل مواد نفتی نمی شود.

به گزارش تین نیوز، به دنبال شکایتی مبنی بر درخواست ابطال بند 1 بخشنامه شماره ... مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با موضوع نحوه محاسبه حق بیمه قراردادهای حمل و نقل مواد نفتی، دیوان عدالت اداری به ابطال آن رای داد.

یکی از رانندگان نفتکش در این مورد به خبرنگار ما گفت: سازمان تامین اجتماعی هر ماه از کارکرد نفتکش ها 5 درصد برداشت می کرد.

مهدی ذاکر  تبریزی افزود:  بر اساس بند 1 بخشنامه مذکور و به بهانه ماده 38  قانون تامین اجتماعی، از کارکرد نفتکش‌ ها که می توان گفت پایین ترین کرایه را در سطح کشور دارند، مبلغ  5 درصد توسط تامین اجتماعی  کسر می شد و این درحالی است که رانندگان حق بیمه خود را پرداخت می کنند و هر مالک ناوگان نیز اگر کارت هوشمند رانندگی داشته باشد حق بیمه را می پردازد و دیگر نیازی به کسر این مبلغ از کرایه ها نیست که اکنون با حکم دیوان عدالت اداری این بند از بخشنامه تامین اجتماعی باطل شد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی، کارفرمایان و پیمانکاران موظف هستند تمامی افراد زیر مجموعه خود اعم از کارمند و کارگر  را بیمه کنند. همچنین مطابق این قانون کارفرما موظف است پنج درصد کل مبلغ قرارداد پیمانکاری را نزد خود نگه دارد تا پیمانکار اقدام به دریافت مفاصاحساب (تسویه حساب) از تامین اجتماعی نماید و در نهایت اقدام به پرداخت آن پنج درصد کند.

اکنون (تاریخ ششم اردیبهشت ماه) دیوان عدالت اداری در بررسی شکایت مذکور حکم داده است: اطلاق بند 1 بخشنامه ... با موضوع نحوه محاسبه حق بیمه قراردادهای حمل و نقل مواد نفتی سازمان تامین اجتماعی که بر اساس آن علی الاطلاق حق بیمه قراردادهای حمل و نقل مواد نفتی اعم از این که انجام کار توسط راننده خود مالک صورت گیرد یا توسط راننده ای که تحت روابط کارگری و کارفرمایی مشغول به کار است، مشمول کسر حق بیمه بر اساس ضرایب مقطوع شده، خلاف قانون و خارج از حدود اختیار است و مستند به بند 1 ماده 12 و ماده 88 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری سال 1392 ابطال می شود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مجیدشجاعی ازغندی 0 0

    سلام آیاسختی کار به ما رانندگان نفتکش تعلق نمیگیردباتوجه به اینکه مستقیم باگازهای موادنفتی روبرو هستیم ممنون