| کد خبر: 240803 |

◄ واردات 20 هزار دستگاه کامیون و اتوبوس در سال 1401

بر اساس اعلام سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ ، این کمیسیون با واردات تعداد 20 هزار دستگاه کامیون، تریلی، تریلی یخچالدار، کشنده و اتوبوس برون و درون‌ شهری موافقت کرده است

تین نیوز

در حالی که بر اساس اعلام سخنگوی کمیسیون تلفیق  لایحه بودجه ۱۴۰۱ ، این کمیسیون با واردات تعداد 20 هزار دستگاه کامیون، تریلی، تریلی یخچالدار، کشنده و اتوبوس برون و درون‌ شهری موافقت کرده است، برخی رانندگان ناوگان سنگین معتقدند تا زمانی که دست دلالان از واردات ناوگان کوتاه نشود، این اقدام به نوسازی ناوگان جاده ای منجر نمی شود.

به گزارش تین نیوز، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس روز گذشته اعلام کرد: بند الحاقی تبصره ۷ در جلسه کمیسیون تلفیق اصلاح و جزییات واردات خودرو تصویب شد.

بیشتر بخوانید:

بر اساس اعلام زارع،  به منظور اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌ ها، توسعه فرهنگ حمل و نقل و ارتقای مدیریت عبور و مرور و ناوگان حمل و نقل به دولت اجازه داده  شده است در سال ۱۴۰۱ از محل ارز غیر صادراتی و با رعایت سیاست‌ های کلی نظام نسبت به صدور مجوز واردات براساس مقررات توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی با تعرفه ورودی که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد اقدام و درآمد ناشی از آن را پس از گردش خزانه به حساب ردیف شماره پنجاه این قانون واریز نماید.

به گفته وی، اقلام وارداتی نیز شامل تعداد ۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری و ۲۰ هزار دستگاه خودروی سواری دوگانه‌ سوز هیبریدی و برقی، تعداد ۱۰ هزار دستگاه کامیون، تریلی، تریلی یخچالدار و کشنده، تعداد ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری و درون‌ شهر و تعداد ۵ هزار دستگاه دستگاه ماشین آلات سنگین راهسازی اعم از نوع ساخت یا حداکثر ۵ سال ساخت می‌ شود.

به گزارش تین نیوز، با وجود این که واردات ناوگان سنگین با هدف نوسازی ناوگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای عمومی صورت می گیرد اما رانندگان کامیون و اتوبوس در شبکه های اجتماعی عنوان کرده اند، دست فرسوده سواران به ناوگان وارداتی نمی رسد و مزایای این طرح نصیب دلالان می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی حمیدی 1 0

    بنظر من اولویت را برای کسانی بگزارید که ناوگان فرسوده دارن و پلاک به نام شخص مالک باشد و نه کسه دیگر و اینکه شرایطی دشوار واسه تعویض نگزارید و کمک هزینه و شرایط اقساط بلند مدت برای مالک مهیا گردد

  • رحیم 1 0

    سلام چرا فقط از مرز بازرگان واردات انجام میشه باید در تمام گمرکات کشور ازاد بشه اونم به صورت شخصی نه شرکتی

  • علی 1 0

    موافق هستیم با واردات اتوبوس برون شهری خیلی راحت میتونن وارد کنن که دلال دخالت نداشته باشن خیلی خیلی خیلی راحت میتونن دست دلال از پشت ببندید مخصوصان شرکت عقاب بی چشم مالکان راحت میتونن شخصی بخرن بنام یک نفر کد ملی تا پنج سال پلاک حق تعویض نداشته باشن به اون مالکی که میخوان بگیرن ۵۰ درصد وام اجباری باشه تا نتونن قیمت گذاری کنن

  • مهدی 0 0

    سلام
    بنده خودم مالک کامیون بالای ۵۰ سال کارکردم ولی متاسفانه با این شرایط وبا این قیمتها توان خرید نداریم فقط دلال داره سود میبره ایکاش شرایط را حداقل برای مالکان واقعی ناوگان فرسوده فراهم میکردن

  • علی‌‌یکشه‌24دی‌1401 1 0

    لطفا از‌واردات‌اتوبوس‌بیابانیم‌‌عنایت
    شود‌که‌اینقده‌سر‌به‌فلک‌نزاره‌تورا‌به‌خدا
    به‌فکر‌راننده‌زحمتکش‌باشید