| کد خبر: 238860 |

◄ تغییرات آمایش مردمی دلیل افزایش تلفات حوادث جاده ای

به دنبال وقوع حادثه ای که در جاده قدیم اهواز خرمشهر رخ داد و طی آن 10 کارگر یک شرکت در حال رفتن به محل کار کشته شدند، رئیس شورای هماهنگی تشکل های مهندسی، صنفی و حرفه ای کشور یکی از دلایل افزایش تعداد کشته شدگان و مصدومان حوادث جاده ای را بهم خوردن آمایش مردمی سرزمین در کشور دانست.

تین نیوز

به دنبال وقوع حادثه ای که در جاده قدیم اهواز خرمشهر رخ داد و طی آن 10  کارگر یک شرکت در حال رفتن به محل کار کشته شدند، رئیس شورای هماهنگی تشکل های مهندسی، صنفی و حرفه ای کشور یکی از دلایل افزایش تعداد کشته شدگان و مصدومان حوادث جاده ای را بهم خوردن آمایش مردمی سرزمین در کشور دانست.

به گزارش تین نیوز، علی آزاد در باشگاه متخصصان این شبکه خبری گفت: قبل از انقلاب ۲۰ درصد مردم ایران در شهر و ۸۰ درصد در روستا زندگی می کردند اما  اکنون شرایط برعکس شده است.

وی افزود: لازم است دولت و مسئولان اشتباهات گذشته و حال از جمله احداث ۴ میلیون مسکن در شهرها را رها کرده و در عوض برای مردم کشور خصوصا در استان های محروم اشتغال ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: وقتی اشتغال ایجاد شود، ساخت مسکن نیز رونق می گیرد و کارگران از مشکلات حمل و نقل فارغ می شوند.

بیشتر بخوانید:

آزاد با بیان این که دولت ژاپن ۲۴۰ هزار کارمند دارد اما ایران حدود ۶ میلیون، گفت: لازم است به این موضوع توجه شود که از حدود ۱۸ هزار کشته سالانه تصادفات در کشور، حدود ۵۰۰۰ نفر از آنان، موتور سواران هستند.

وی با تاکید بر این که کارشناسان  فقط به فکر اثبات ذهنیات خود هستند که مثلا در این شرایط اگر ریل بیشتر انجام شود، تعداد کشته ها کمتر می شود، افزود: هرجا را اصلاح کنیم از جای دیگر دوبرابر مشکل به وجود می آید.

این فعال صنفی با بیان این که توسعه اقتصادی تمامی کشورها از طریق بخش خصوصی آنها صورت پذیرفته است،  ادامه داد: توصیه دارم کلان نگری شود چرا که معتقدم احداث مسکن در شهرهای بزرگ اندک جمعیتی که در استان‌های محروم هستند را هم به شهرهای بزرگ می کشاند.

به گزارش تین نیوز، وی تاکید کرد: کشور ما به وحدت ملی، ایجاد کار و برگرداندن مردم استان‌ های محروم به استان هایشان نیاز دارد و باید این اهداف را سرلوحه فعالیت ها قرا بگیرد.

آزاد با یادآوری نقش مردم خوزستان در زمان دفاع مقدس، گفت: با بلوچستان خالی از سکنه چگونه باید در مقابل تعرضات دشمن و داعش ایستادگی کرد؟

وی افزود: مملکت ما امروز به آشتی همه اقشار و گروه ها، وحدت  ملی و اداره امور بر اساس عقلانیت، اصول علمی و اقتصادی و حتی الگو برداری از کشورهای توسعه یافته  با توجه به طرح آمایش سرزمین نیاز دارد.

به گزارش تین نیوز،روز شنبه 4 دی ماه 1400 وقوع تصادف زنجیره ای در جاده قدیم اهواز خرمشهر 10  کارگر یک شرکت که در سرویس ایاب و ذهاب خود در حال رفتن به محل کار بودند، کشته شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.