| کد خبر: 233943 |

◄ وضعیت مرزهای شرقی ایران پس از پیشروی طالبان در افغانستان

تعداد زیادی از مردم افغانستان برای فرار از دست طالبان از مرزها به کشورمان وارد شده اند.

تین نیوز

در حالی که رسانه های فارسی زبان خارج از کشور از پیشروی افراد طالبان در افغانستان خبر داده و اعلام کرده اند افراد طالبان وارد ولایت قندوز در شمال شرق و ولایت سرپل در شمال افغانستان شده اند، کاربران شبکه های اجتماعی داخل کشور نیز از حضور پرتعداد شهروندان افغانی در مرزهای ایران برای در امان ماندن از تهاجم افراد طالبان خبر داده اند.

به گزارش تین نیوز،  بر اساس آن چه امروز رسانه های خارج از کشور نوشته اند، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان عنوان کرده که افراد آنان توانسته 2 شهر قندوز و سرپل را تصرف کنند.

اگرچه بی بی سی فارسی از قول تاج محمد، فرمانده کماندوهای ارتش افغانستان در ولایت قندوز نوشته که او با تایید حمله تهاجمی افراد گروه طالبان به شهر، به مردم ولایت قندوز اطمینان داده است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در کنار آنان خواهند ماند، اما بر اساس آن چه در شبکه های اجتماعی منتشر شده، تعداد زیادی از مردم افغانستان برای فرار از دست طالبان از مرزها به کشورمان وارد شده اند.

فیلم پیوست نیز که در شبکه های اجتماعی منتشر شده مربوط به حضور مردم افغانستان در پایانه مرزی میلک است که این شرایط موجب ممنوعیت اعزام ناوگان جاده ای صادراتی، داخلی و ترانزیتی یا تخلیه بار از تاریخ 15 مرداد ماه امسال به پایانه مرزی میلک و بازارچه های مرزی با افغانستان شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.