| کد خبر: 223436 |

◄ واکنش رانندگان به اظهارات مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام+ فیلم

در این فیلم ها مشخص است که اختلاط نهادهای دامی و صدمه به کالا نه در مسیر حمل و توسط رانندگان، بلکه در انبارهای شرکت ها و صاحبان کالا انجام می‌شود.

تین نیوز

اظهارات چند روز پیش مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام که در یک برنامه تلویزیونی مدعی  اختلاط نهاده‌های دامی از سوی رانندگان کامیون در مسیر حمل و صدمه به کالا شده بود، واکنش های متعددی را در بین فعالان بخش حمل و نقل جاده ای بر انگیخت.

به گزارش تین نیوز، پس از طرح این ادعا، نه تنها مدیران دولتی و مسئولان صنفی مرتبط با حمل و نقل جاده ای کالا این ادعا را رد و آن را نادرست عنوان کردند بلکه تعداد زیادی از رانندگان فعال در شبکه های اجتماعی نیز به این ادعا پاسخ دادند.

رانندگان و کامیونداران همچنین تصاویر و فیلم هایی از انبارهای نهاده های دامی از جمله سویا و کنجاله در شبکه های اجتماعی منتشر کرده و کیفیت بد و نامرغوب این نهاده ها را از مبدا بارگیری به نمایش گذاشته اند.

در این فیلم ها مشخص است که اختلاط نهادهای دامی و  صدمه به کالا نه در مسیر حمل و توسط رانندگان، بلکه در انبارهای شرکت ها و صاحبان کالا انجام می‌شود.

در این زمینه همچنین علیرضا سمنانی راننده و فعال حمل و نقلی در شبکه های اجتماعی خطاب به این مسئول نوشت: در کل کشور، حجم و وزن کالا تحویل راننده و در بارنامه درج می‌شود نه کیفیت کالا.

وی تاکید کرد: این که ضعف نهادهای نظارتی را در بحران گوشت و نهادهای دامی کمرنگ کرده و نکات ریز و جزیی را پررنگ کنید، ترفندی زشت و ناپسند است.

البته بر اساس آن‌چه در شبکه های اجتماعی عنوان شده، پس از این واکنش های اعتراضی از سوی متولیان و فعالان بخش حمل کالا، مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرده که در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما (در تاریخ 15 آذر) نگفته است رانندگان تخلف می کنند.

او تاکید کرده است که از نظر او رانندگان از زحمتکش ترین  و پاکترین اصناف جامعه هستند ولی عده ای متخلف در همه اقشار جامعه وجود دارند.

 وی با بیان این‌که در هفته گذشته ۲۵ مورد تخلف اختلاط بار کنجاله سویا به قوه قضائیه و سازمان راهداری معرفی شده، افزوده است: در صورت هر گونه ایراد در سخنان اینجانب از رانندگان پاکدست که باسلامت به  کشور خدمت می نمایند، عذرخواهی می‌کنم.

برخی فیلم هایی که رانندگان از انبارهای نهاده های دامی منتشر کرده اند در ادامه ببینید:

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    اگر راننده گان مورد حمایت بودن تمامی مشکلات حل شده وکسی راننده رامقصر نمی کرد راننده گان حامی باسواد وکاردان ندارند

  • راننده 0 0

    ای کاش وزیر راه هم مشکلات راننده گان رامی دید نه سختی کار وسنوات درست شد نه لوازم ولاستیک ارزان شد

  • محسن متقین 0 0

    : در ارتباط با مصاحبه مدیرعامل محترم پشتیبانی امور دام وانتشار مصاحبه ایشان در خبر ۲۱ کانال یک سیما
    ظاهراً ایشان از سازوکارهای موجود برای رسیدگی به تخلفات احتمالی رانندگان در سازمان راهداری و حمل و نقل بی اطلاع هستند ونمیدانند که کمیسیون های ماده ۱۱ آیین نامه نحوه تاسیس شرکتهای حمل و نقل مربوط به رسیدگی به تخلفات رانندگان وماده ۱۲ مربوط به تخلفات شرکتها واخیرا هم کمیسیون های ماده ۱۴ مربوط به تخلفات احتمالی مالکین است. وبه همین دلیل اینچنین ذوق زده شده اند و تصور میکنند علت تامه وعلت العلل تمام مشکلات انحراف در توزیع نهاده های دامی درکشور را پیدا کرده اند .

    و رانندگان کامیون را حلقه اصلی باند های تقلب وتغییر درنهاده های دامی کشور معرفی مینمایند .
    انجمن صنفی کارگری رانندگان یخچالدار خراسان رضوی بدینوسیله ابراز می‌دارد آحاد صنف رانندگان حمل ونقل کالای جاده ای یکی از پاک دست ترین وپاک چشم ترین مشاغل کشور بوده و صفت امین بودن را یکی از اصول رفتار حرفه ای صنف میدانند .
    وضمن مردود دانستن اینگونه سخنان تحریک آمیز برای جامعه رانندگان ، این تصور در اذهان متبادر می‌شود که گویا باندهای قاچاق و تخلف در سیستم توزیع نهاده های دامی کشور بدنبال شریک جرم میگردند تا بتوانند در پشت اینگونه اخبار و اطلاعات غلط ومغرضانه پنهان شوند.

    بار دیگر تاکید میگردد سیستم رسیدگی به تخلفات احتمالی رانندگان و طرح درکمیسیون ماده ۱۱ سازمان راهداری از گذشته وجود داشته و بشدت با هرگونه تخلفی برخورد می‌شده است و اظهار کننده اینگونه سخنان بهتر است از سیستم جامع انبارها ی وزارت صمت که تمامی گیرندگان وفرستندگان کالا را مکلف به داشتن کد پستی وثبت در سامانه مینمایند صحبت نموده وعلت انحراف در توزیع کالای نهاده های دامی را در عدم تمکین باندهای مافیایی از اجرای دستورالعمل های مربوطه بدانند واز هتک حرمت این قشر زحمت کش خودداری نمایند..

    متقین
    رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان کامیون های یخچالدار خراسان رضوی

  • فتحعلی اکبری 0 0

    به جای تهمت زدن به راننده که ماهی دوسه روزبیشتربیش خانوادش نیست راننده جونش را فدامیکند تاازبندر یک بار سالم به صاحبش برساند راننده وقتش کجا بود بیاد خاک داخل بار بریزد اقای مدیر امور دام