| کد خبر: 209218 |

◄ تخلیه مستقیم بار به واگن، چقدر در کرایه حمل بار تاثیر دارد؟

از تخلیه مستقیم کشتی‌های حامل غلات به واگن و اعزام سریع قطارها از بنادر علاوه بر سرعت عمل، به ازای هر تن محموله، حداقل 20 هزار تومان صرفه‌جویی ناشی از عدم پرداخت کرایه حمل درون بندری و پِرت بار حاصل می‌شود.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل گفت: از تخلیه مستقیم کشتی‌های حامل غلات به واگن و اعزام سریع قطارها از بنادر علاوه بر سرعت عمل، به ازای هر تن محموله، حداقل 20 هزار تومان صرفه‌جویی ناشی از عدم پرداخت کرایه حمل درون بندری و پِرت بار حاصل می‌شود.

به گزارش تین نیوز، محمدرضا فرشیدنژاد با بیان این‌که این میزان صرفه‌جویی برای مثال فقط جهت کشتی که فیلم آن پیوست شده،  1.4 میلیارد تومان است، افزود: عواید این کار مستقیما به نفع مصرف کننده خواهد بود.

وی تاکید کرد: البته موضوع جلوگیری از افت محصول به‌دلیل تخلیه و بارگیری مکرر و کوتاه شدن زمان انتقال این محصول استراتژیک و ارتقای بهره‌وری راه‌آهن و بندر و به‌طور کلی شبکه حمل ریلی کشور از دیگر مزایای این روش است.

فرشیدنژاد این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی عنوان و تاکید کرد: امکان تخلیه مستقیم کشتی‌های حامل غلات به واگن و اعزام سریع قطارها از بنادر کشور با هماهنگی خوبی که توسط راه‌آهن با سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت بازرگانی دولتی ایران و گمرک فراهم شده است.

وی ادامه داد: در شیوه حمل مستقیم، محموله کشتی، بدون حمل به محوطه‌های بندری و صرف زمان‌های قابل توجه جهت انجام تشریفات گمرکی و بندری و ... در محوطه‌های پراکنده در بندر، مستقیماً با حضور نمایندگان بندر و گمرک و ... در کنار کشتی به داخل واگن بارگیری و به سرعت از بندر به سمت مقاصد با شیوه پر ظرفیت ریلی حمل می‌شود.

این کارشناس افزود: در واقع به جای این که 70 هزار تن محموله ابتدا به انبارهای مختلف بندر حمل و در محوله های 10 و 20 هزار تنی توزیع و روزها منتظر حضور نمایندگان واحدهای اشاره شده بمانند، نمایندگان این واحد به استقبال محموله رفته و به‌طور متمرکز و در بهینه‌ترین نقطه مجوزهای لازم را صادر می‌کنند.

به گزارش تین نیوز، فرشیدنژاد گفت: همچنین راه‌آهن می‌تواند بدون این که به کشتی حق توقف (دموراژ ) تعلق بگیرد با توانی که دارد محموله را از بندر خارج کند و نکته حائز اهمیت این است که بخش عمده از این فعالیت در فرصتی که کامیون‌ها در داخل بندر تردد نمی‌کنند یعنی انتهای شب تا ابتدای روز انجام می‌گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام.همونطور که مدیر عامل راه آهن اعلام کردند تخلیه مستقیم تا ۱۵ سال پیش جریان داشته و ناگهان قطع شده .میخوام بدونم در این ۱۵ سال گیر کار کجا بوده که تخلیه مستقیم به واگن انجام نمیشده

  • خدادادبکرانی 0 0

    باعرض سلام خدمت مسئولین محترم ..
    این روش تخلیه از قدیم در دستور کار ویکی از موارد کلیدی در تخلیه بار کشتی های حامل کالای اساسی بوده است ..
    وبه عنوان حمل یکسره از کشتی با هماهنگی گمرک ونمایندگان شرکتهای حمل ونقل وارزیاب صورت می گرفت ..
    ولی در چند سال گذشته انبارهایی را جهت تخلیه کشتی ها به جهت شتاب در تخلیه کشتی وانتقال کالا به مرور زمان به مقاصد مختلف صورت گرفت!!
    که خود باعث شد هزینه بیشتری برای صاحبان کالا داشته باشد ..

    ومشکلاتی را نیز برای کامیونها برای ایجاد صف وترافیک در این انبارها بوجود آورد ..

    چون که با حجم کامیون به این انبارها ظرفیت بارگیری بخصوص در زمان تخلیه کشتی محدود بود وبه همین جهت شاهدتوقفهای گاه چند روزه را برای کامیون وراننده شاهد بودیم ..
    وباز این خود برای صاحبان کالا هزینه های زیادی را در بر داشت ..
    ولی حمل یک سره بار وکالای اساسی از کشتی روشی بود که باسرعت زیاد
    وعدم اتلاف وقت وترافیک در گمرک و
    پایانه ها موجب سهولت کار در حمل ونقل جاده ای نیز میشود ..
    ونه تنها برای ریل وقطار بلکه ناوگان حمل ونقل جاده ای نیز آسانتر به حمل ونقل بار ترغیب خواهند شد ..
    باتشکر..

  • ناشناس 0 0

    آیا مرحله تخیله و بارگیری به طور واقعی حذف شده یا از جایی به جای دیگه منتقل شده. منظور این که آیا واگن ها در مقصد نهایی(سیلوی های غلات درون استانها) امکان تخلیه دارند؟یا در استانها مراحل تخیله و بارگیری مجدد بر روی کامیون انجام میشود؟

  • صالحی 0 0

    چنانچه این روش نرم تخلیه کشتی را ارتقا داده و از طرفی موجب افزایش بار ترافیکی اسکله نگرددُ و تداخل با عملیات اسکله های همجوار نداشته باشد. بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.