| کد خبر: 204875 |

◄ مشکلات مرز دوغارون؛ از انتقاد رانندگان تا پاسخ مدیر پارکینگ خصوصی + تصاویر

با وجود آن‌که دو هفته از بارش برف سنگین و تعطیلی مرز دوغارون گذشته ولی همچنان مشکلات تردد در مرز پابرجاست.

تین نیوز

انجمن صنفی حمل و نقل بین المللی استان خراسان رضوی با انتشار تصاویری از مرز دوغارون در خبرنامه خود، از ادامه مشکل تردد در این مرز خبر داد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس این خبر، با وجود آن که دو هفته از بارش برف سنگین و تعطیلی مرز دوغارون گذشته ولی همچنان مشکلات تردد در مرز پابرجاست.(تصاویر زیر)

photo_2020-02-03_09-46-55

photo_2020-02-03_09-47-06

این انجمن همچنین فیلمی از بازدید از پایانه مرزی دوغارون که شنبه 12 بهمن انجام شده منتشر کرد که در آن صف طولانی کامیون ها برای تردد در این مرز به نمایش گذاشته شده است(فیلم زیر).

پیش از این و همزمان با بارش برف در مرز دوغارون رانندگان نیز تصاویر و فیلم زیر را از وضعیت پارکینگ هایی که در مزر دوغارون برای کامیون ها ایجاد شده در شبکه های اجتماعی منتشر و عنوان کردند: چرا شهرداری ها در ازای هزینه ای که از رانندگان کامیون اخذ می کنند، خدماتی به آنان ارایه نمی دهند؟ آیا شهردار تایباد و یا اعضای هیئت مدیره شرکت پایبار حاضرند یک ساعت در این وضعیت زندگی کنند؟
به گفته رانندگان این پارکینگ مربوط به شهرداری تایباد و شرکت پایبار است و در این ارتباط پایانه پولی نمی گیرد.

photo_2020-02-03_09-49-18

photo_2020-02-03_09-51-10

photo_2020-02-03_09-50-52

photo_2020-02-03_09-51-00

در آن زمان و با افزایش انتقادات از وضعیت پایانه دوغارون، توضیحاتی به نقل از یکی از مدیران پایانه بخش خصوصی این مرز در شبکه های اجتماعی منتشر و دست به دست شد که طی آن مدیر مذکور اطلاعاتی در مورد پایانه های مرز دوغارون ارایه کرد.

وی در این مورد گفت: در مرز دوغارون سه مجموعه وجود دارد، گمرک دولتی دوغارون که مساحتی حدود ۱۵ هکتار است که بخشی به تشریفات مسافری و بخشی به عنوان پایانه مرزی با مسئولیت سازمان راهداری به امر تشریفات ترانزیتی کالا فعالیت دارد. کد گمرکی آن ۶۰۵۰۰ است. دومین مجموعه بازارچه مرزی استانداری است به مساحت ۱۰ هکتار به صورت تجارت پیله وری و سومین مجموعه مربوط به ترمینال لجستیکی پایبار متعلق به ما است که به عنوان فاز یک منطقه ویژه استفاده می شود که ۵۵ هکتار است و با کد ۶۰۵۰۳ گمرکی.

وی تاکید کرد: در محوطه گمرک و بازارچه امکانات محدودی شامل 2 دستگاه باسکول و بدون انبار و بارانداز هستند و در مواقعخاص، مثل شرایط جوی پیش آمده و یا سیل عملاً فعالیتی ندارند. در روزهای اخیر بازارچه تعطیل و پایانه مرزی بخش مسافری فعال بود ولی بخش کامیونی به علت خرابی باسکول نیمه تعطیل شد. مجموعه ما ۱۰ دستگاه باسکول، ۱۲ دستگاه جرثقیل و ۶ دستگاه لیف تراک و سه هکتار انبار مسقف و ۳۰ دستگاه پمپ ترانشیپ سوخت و ۱۸ دستگاه پمپ ترانشیب گاز مایع و 10 هزار تن مخازن نگهداری سوخت و ۲۵۰۰۰مترمربع ساختمان تجاری و هشت نمار خانه و خوابگاه و حمام و سرویس بهداشتی و چاه عمیق و ۱۵۰۰مترمکعب مخرن آب زمینی و سه دستگاه ماشین آتش نشانی و 2 دستگاه ماشین برفروب و یک مگاوات برق و 2 دستگاه ژنراتور اضطراری دارد و به صورت ۲۴ ساعته فعال است.

وی اظهار کرد: کلیه کامیون هایی که به مجموعه ما وارد می شوند یا همان روز بک تو بک از کامیون ایرانی به افغانستانی ترانشیپ و یا در انبارها و مخارن تخلبه می شوند و امکانات ترمینال بیشتر از مجموعه همه مرزهای زمینی دولتی کشور است. طی روزهای اخیر راه ارتباطی اسلام قلعه به هرات مسدود شد، باسکول های گمرک ایران و افغانستان خراب شده بود و تردد کامیون های خالی افغانستانی متوقف شده بود و مجموعه ما ظرفیت تخلیه و بارگیری و انبارداری داشت ولی مشکل این بود که اسناد گمرکی کامیون ها با کد غیر ۶۰۵۰۳ از مبدأ و عدم تمایل صاحبان کالا برای تخلبه در انبار موجب شد که این گونه کامیون ها متوقف شوند.

او گفت: مدیریت گمرک بلافاصله اجازه تخلیه را صادر و کامیون های محوطه پایانه مرزی را برای توزین به ترمینال ما هدایت کرد ولی ناهماهنگی شرکت های حمل و نقل و صاحبان کالا جهت تغییر کد گمرکی مشکلات را تشدید کرد. رانندگان ایرانی وافغانی در محوطه ما از خوابگاه استفاده می کردند ولی رانندگانی که خارج از مجموعه پایبار بودند جایی نداشتند و نمی توانستند ماشین خود را ترک کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جلال 0 0

    دوغارون را باید رانندگان بمدت یک هفته تحریم کنن فقط یک هفته تحریم کنن تا پارکینک وامکانات اونجارو درست کنن... بیادبروید پارکینک رانندگان ترکیه واروپا رو ببینید ...حدقل اتحاد راننده هاشونو ببینید ...اونجاخبرنگارها نمیرن به مسولانشون بپرسن چرا؟!بلکه ازراننده میان میپرسن ایارضایت دارید؟