| کد خبر: 201382 |

◄ خطر ورشکستگی جایگاهداران سوخت/ درخواست یاری از قوای مقننه و قضاییه

دبیر انجمن صنفی جایگاه‌های اختصاصی تک و دو منظوره کشور خواستار اجرای قوانین و مقرارت مصوب شده مربوط به این صنف و همچنین بررسی مشکلات این صنف شد.

تین نیوز

دبیر انجمن صنفی جایگاه‌های اختصاصی تک و دو منظوره کشور در نامه‌های جداگانه به رئیس قوه قضاییه، هیئت رئیسه مجلس، دبیر شورای امنیت ملی کشور و رئیس صدا و سیما خواستار اجرای قوانین و مقرارت مصوب شده مربوط به این صنف و همچنین بررسی مشکلات این صنف شد.

به گزارش تین نیوز، «یوسف فرامرزی»  در بخشی از نامه به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی که متن آن در اختیار این شبکه خبری قرار گرفته، به بیان مشکلات صنفی جایگاهداران سوخت پرداخته و نوشته است: طی سالیان اخیر اکثر نمایندگان شاهد پیگیری جایگاهداران از طریق مجلس شورای اسلامی بوده‌اند و البته مجلس قوانینی مصوب کرده ولی متاسفانه تحت هیچ شرایطی اجرایی نشده است. لذا خواهشمندیم و تقاضای عاجزانه داریم در بودجه سال آینده اولاً کارمزد یا حق‌العمل همسان با نرخ تورم سالیانه و میزان سرمایه‌گذاری و حساسیت این شغل باشد. ثانیاً با توجه به حساسیت این صنف ترتیبی داده شود تا مصوبات مربوط به این صنف با همان حساسیت و دقت اجرایی شود.

در بخشی از نامه  این مقام صنفی به رئیس قوه قضاییه  نیز آمده است: جهت جلوگیری از ورشکستگی بزرگترین صنف خصوصی کشور عاجزانه استدعا می‌شود دستورات لازم در مورد اجرای مصوبات قانونی تا حصول نتیجه و اعلام به جنابعالی و همچنین درخواست از کمیسیون قضایی مجلس برای نظارت بر کارمزد کارشناسی را در بودجه سال آینده مبذول فرمایید.

در بخشی از نامه فرامرزی که به دبیر شورای امنیت ملی ارسال شده، نیز تاکید شده است: طی سالیان گذشته قوانین و مصوبات و دستورالعمل‌های مسئولان ذی‌ربط و مجلس شورای اسلامی برای جایگاه‌داران اجرایی نشده و نرخ کارمزد یا حق‌العمل جایگاهداران نه تنها همسان با میزان سرمایه‌گذاری و نرخ تورم و افزایش قیمت‌ها و گرانی نبوده است بلکه سیر نزولی داشته تا جایی که شاهد ورشکستگی سرمایه‌گذاران در این صنف حساس کشور هستیم...از آن مقام عالی و شورای امنیت ملی کشور استدعا داریم نسبت به اجرای مصوبات و قوانین مربوط به این صنف در گذشته که تقدیم شده و همچنین تصویب حق‌العمل یا کارمزد همسان با نرخ تورم سالیانه کشور و میزان سرمایه‌گذاری و حساسیت شغلی این صنف در بودجه سال آینده، دستورات لازم را مبذول فرمایید.

به گزارش تین نیوز، در نامه این مقام صنفی به رئیس صدا و سیما نیز از این رسانه درخواست شده است مسایل و مشکلات این صنف با حضور مسئولان و کارشناسان صنف جایگاهداران و شرکت نفت و کارشناسان اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته و رسانه‌ای شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.