| کد خبر: 199123 |

◄ نقد فعالان دریایی به تعرفه‌های حمایتی ناوگان کشتیرانی ملی

استفاده از خدمات کشتیرانی جمهوری اسلامی چه برای فورواردرها چه برای صاحبان کالا همیشه جذابیت خواهد داشت مشروط بر این‌که مشتری مداری اصل حاکم بر این بنگاه اقتصادی شود.

تین نیوز

اگرچه مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران معتقد است  از سوی دستگاه‌های مسئول برای ناوگان ملی می‌تواند صاحبان کالا را برای استفاده از ظرفیت کشتیرانی ترغیب و تشویق کند، اما برخی فعالان این حوزه می‌پرسند: آیا چنین انتظار و‌ مطالبه‌ای از دولت به جا و به نفع صنعت کشتیرانی کشور است؟

به گزارش تین نیوز،  محمدرضا مدرس خیابانی که اول آبان ماه امسال در «مجمع عمومی عادی سالیانه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران» در بخشی از سخنان خود با بیان این‌که ظرفیت کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از ۸۴ هزار TEU در سال قبل به ۱۴۴ هزار TEU در سال جاری رسیده است، گفت: برای بهره‌برداری از این ظرفیت بزرگ نیازمند حمایت‌های دولت هستیم.

بیشتر بخوانید: تغییر در معاونت‌های شرکت کشتیرانی

وی تاکید کرد: اعمال تعرفه‌های حمایتی از سوی دستگاه‌های مسئول برای ناوگان ملی می‌تواند صاحبان کالا را برای استفاده از ظرفیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ترغیب و تشویق کند.

او افزود: مدیریت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بر خود تکلیف می‌داند که در جهت تأمین منافع ذی‌نفعان خُرد و کلان از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

این اظهارات مدیرعامل کشتیرانی اما با نقد تعدادی از فعالان حمل و نقل دریایی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

این افراد معتقدند: چنین نگاه مدیریتی صحیح نیست و مثل آن است که مدیران صنعت خودروسازی به‌جای بالا بردن کیفیت خودروها از دولت درخواست کنند تعرفه واردات خودروهای خارجی را باز هم افزایش بدهد.

به اعتقاد آنان انتظار می‌رود کشتیرانی جمهوری اسلامی بیشتر بر رفع نقاط ضعف عملکردی برای بالا بردن حجم بار و افزایش سود تکیه کند نه حمایت‌های دولتی.

این افراد می‌گویند استفاده از خدمات کشتیرانی جمهوری اسلامی چه برای فورواردرها چه برای صاحبان کالا همیشه جذابیت خواهد داشت مشروط بر این‌که مشتری مداری اصل حاکم بر این بنگاه اقتصادی شود.

به باور آنان، حاکم بودن اقتصاد نفتی در کشور، دولت را در نقش مادر خرج بیوه‌ای معرفی کرده است که تحت تأثیر سنت از کار کردن و درآمدزایی محروم است و با فروش اموال گذران زندگی را به‌صورت روز‌مرگی می‌گذراند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    مجهول چرا حرف زدید؟ افردای معتقدند؟ این افراد عنوان حقیقی و حقوقی ندارند؟ اصول خبرنویسی را راعت کنید حداقل