| کد خبر: 196556 |

◄ دو احتمال برای اتفاق عجیبی که در خط 4 مترو افتاد

در شرایط عادی یکی از شرط‌های اعمال ترکشن، فیدبک میکرو سوئیچ‌های در هنگام بسته بودن در است و در صورتی‌که حتی یکی از درها باز باشد، راهبر قادر نخواهد بود قطار را به حرکت در بیاورد.

تین نیوز

به دنبال انتشار فیلمی که هفته گذشته از تردد یک قطار مترو با درب باز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، یکی از کانال‌های تلگرامی شرحی بر دلیل این رخداد منتشر کرد.

به گزارش تین نیوز، هفته گذشته (24 شهریور) در مسیر خط ۴ مترو تهران، یکی از واگن‌های قطار‌ این خط، در حد فاصل ایستگاه ابن سینا تا پیروزی با در خراب و باز تردد کرد.

بیشتر بخوانید: اتفاق عجیب در خط 4 مترو

«علیرضا دارابی» مدیر عملیات شرکت فناوری‌های ریلی مپنا در مورد این حادثه در کانال تلگرامی متخصصین ریلی نوشت: در شرایط عادی یکی از شرط‌های اعمال ترکشن، فیدبک میکرو سوئیچ‌های در هنگام بسته بودن در است و در صورتی‌که حتی یکی از درها باز باشد، راهبر قادر نخواهد بود قطار را به حرکت در بیاورد.

وی افزود: ولی در کابین راننده یک کلید بای‌پس برای این شرط قرار داده شده است و در مواردی که تعمیرکاران در خط تست، نیاز به رفع عیب یا تشخیص صدای غیر عادی و ... داشته باشند با استفاده از این کلید این شرط ایمنی را بای‌پس کرده و با وجود باز بودن در قطار را در حال حرکت تست می‌کنند.

این کارشناس تاکید کرد: در مورد قطارهای DC که درها به‌صورت نیوماتیکی باز یا بسته می‌شود امکان خراب بودن شیر پنوماتیکی یا بسته شدن مسیر هوای فشرده وجود دارد.

دارابی بیان کرد: نتیجه این که ایراد به وجود آمده به دلیل بروز 2 خطا بوده است:

۱ .بای پس کردن کلید ایمنی در روزهای گذشته توسط تعمیرکاران و فرانموشی برای برگرداندن این کلید به حالت اولیه (اگر درست یادم باشد این کلید آلارم هشدار ندارد)

۲. خرابی شیر پنوماتیکی در روز واقعه

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.