| کد خبر: 195568 |

◄ هجوم مسافربرهای آنلاین به حمل‌ونقل بین شهری

بعد از تسخیر کامل شهرها و حومه‌ها توسط شرکت‌های اسنپ و تپسی و... نوبت به تسخیر جاده‌ها و جذب مسافران خودروهای عمومی سواری کرایه توسط این اپ‌های پرنفوذ شده است

تین نیوز

یک فعال حمل و نقل مسافری جاده‌ای از ورود غیر قانونی مسافربرهای آنلاین به حوزه حمل و نقل مسافری جاده‌ای و برون‌شهری خبر داد.

به گزارش تین نیوز، این راننده تاکسی‌های سواری کرایه با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی، تاکید کرد: بعد از تسخیر کامل شهرها و حومه‌ها توسط شرکت‌های اسنپ و تپسی و... نوبت به تسخیر جاده‌ها و جذب مسافران خودروهای عمومی سواری کرایه توسط این اپ‌های پرنفوذ شده است و روز به‌روز شاهد افزایش فعالیت آنها در عرصه جاده‌ها و سفرهای برون‌شهری هستیم.

بیشتر بخوانید: توصیه یک راننده به رانندگان تاکسی: مانع از مرگ حرفه خود شویم

وی گفت: در این خصوص و از شروع فعالیت غیر قانونی این شرکت‌های اینترنتی، صدای اعتراض از سوی رانندگان، شرکت‌ها و اتحادیه و انجمن‌ها بلند شده ولی این فریادها جایی نرسیده و گوش شنوایی برای این اعتراضات پیدا نشده است.

این راننده سواری کرایه افزود: مشکل کجاست؟ بی‌تفاوتی و ضعف متولیان دولتی حمل و نقل جاده‌ای، نفوذ و قدرت بالای شرکت‌های اینترنتی و حمایت آشکار و پنهان مقامات بالاتر از آنها، عدم اتحاد صنفی و عدم مقابله جدی و حقوقی با این پدیده توسط مسئولان انجمن‌ها و کانون‌ها؟ یا توان بالای تحمل فشارهای مختلف مالی و غیر مالی درصنف ما که هر سازمان و مدیری را وسوسه به تحمیل می‌کند؟

وی با بیان این‌که یک دلیل هم می‌تواند «اهمیت ندادن به این موضوع توسط رانندگان» باشد، اظهار کرد: چرا برای رانندگان این موضوع مهم نیست؟ تا کی می‌توانیم در برابر افزایش هزینه‌ها و کاهش مسافر و درآمد مقاومت نموده و صبور باشیم؟ تا کی می‌توانیم با سود کم یا حتی ضرر و زیان به این کار ادامه دهیم؟ تا کی می‌توانیم این رقابت ناسالم را ادامه بدهیم و تاکی فشار به متصدیان و مدیران و رانندگان و...؟

این راننده خطاب به مدیران و متولیان امر گفت: اگر اعضای صنف رانندگان سواری کرایه نجابت به خرج داده و اعتراضی نمی‌کند این دلیل بر درستی کار شما و رضایت ما از شرایط نیست.

وی افزود: همیشه سکوت علامت رضایت نیست. سکوت صنف می‌تواند نشانه بی کسی، گرفتاری و ناچاری، ترس از تهدید، تعطیلی و تحمیلات، صبر، تحمل، مراعات و ... باشد، تقاضا می‌شود به‌فریاد رانندگان حرفه‌ای که در چارچوب قانون و مقررات فعالیت و امرار معاش می‌کنند، برسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.