| کد خبر: 190449 |

◄ انتقاد از رواج بومی‌گرایی در برخی مکان‌های توزیع بار + فیلم

بر اساس دستورالعمل سازمان، مارکز توزیع بار نباید در توزیع بار، رانندگان و کامیونداران بومی را در اولویت قرار دهند و همه کامیون‌ها باید برطبق نوبت پایانه، بارگیری کنند.

تین نیوز

چند ماه پیش بود که فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به شدت یافتن پدیده بومی‌گرایی در مکان‌های توزیع بار و گسترش این امر هشدار داده و عنوان کردند؛  ترویج بومی‌گرایی، اخذ بار در  برخی شهرها را به رقابتی نابرابر بین افراد بومی و غیر بومی تبدیل کرده است.

به گزارش تین نیوز، فعالان بخش حمل‌ونقل کالا در شبکه‌های اجتماعی، بارها از رواج این پدیده انتقاد و عنوان کرده‌اند: مراکز توزیع بار و پایانه‌های کشور مجری دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوده و بر اساس دستورالعمل این سازمان، نباید در توزیع بار، رانندگان و کامیونداران بومی را در اولویت قرار دهند و همه کامیون‌ها از جمله کامیون‌های ملکی و بومی باید برطبق نوبت پایانه، بارگیری کنند.

بیشتر بخوانید:

علیرغم این هشدارها که به زعم رانندگان عدم توجه به آنها ممکن است منجر به بروز درگیری بین رانندگان در مراکز توزیع بار و حتی اختلافات قومی و ... گردد، روز گذشته فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد این مشکل حل نشده و همچنان در برخی شهرها توزیع بار بر مبنای بومی‌گرایی است.

حجم ویدیو: 4.05M | مدت زمان ویدیو: 00:00:33 دانلود ویدیو
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن متقین 0 0

    سلام بهتر است نوشته ای را ذیل این فیلم بگذارید تا این تخلف بحساب متصدیان مدیریت پایانه ها وسالن اعلام بار آن شهرستان گذارده شود و هیچ ربطی به انجمن رانندگان وکامیونداران شهرستان ندارد .این تخلف را راننده محترم بایستی به انجمن رانندگان منعکس میکرد.با گذاشتن این فیلم بدون توضیح کافی این ذهنیت ایجاد میشود که رانندگان این شهر اجازه نوبت دهی به غیربومی رانمیدهند لذا سایر رانندگان شهرمقابل راهم به این موضوع حساس کرده تا آنها هم مقابله به مثل کنند.

  • محسن متقین 0 0

    مسیولین محترم رسانه خبری تین نیوز بهتر است قبل از انعکاس یک فیلم که موجبات ترویج حس بومی گری وجریحه دارکردن احساس رانندگان یک منطقه شود وسایر رانندگان را ترغیب به مقابله به مثل نمودن نماید .ابتدا کمی تحقیق فرمایید .شهر نیشابور که در فیلم تهیه شده توسط یک راننده اصفهانی درپایانه نیشابور با موبایل تهیه شده یک فیلم گزینشی است که وقایع ودرگیری عده ای راننده زیاده خواه قبل آن را نشان نمی‌دهد .بهتر است ابتدا موضوع را از طریق مسئولین انجمن کارگری رانندگان شهر مربوطه پیگیری می‌نمودید وبعد یک فیلم تحریک آمیز راپخش ومنتشر می‌کردید .مطمئناتشکل صنفی شهرستان مربوطه آمار و اطلاعات کاملی از جدول کامیون های بارگیری شده غیر بومی با پلاک شهرستان های مختلف را دارد وقطعا حق اعتراض به انتشار این ویدیو رابرای خود محفوظ میداند .