| کد خبر: 188880 |

یک فعال صنفی مطرح کرد:

◄ انجمن‌های صنفی ناکارآمد رانندگان ناوگان باری چگونه به وجود آمدند؟

عملکرد این انجمن‌ها که حاصل کوتاهی رانندگان برخی شهرها و استان‌هاست، موجب ایجاد ذهنیت منفی و بدبینی نسبت به کلیت و فلسفه وجودی تشکل‌های صنفی رانندگان (بخش بار) شده است.

تین نیوز

رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان تهران معتقد است، در سایه بی‌مهری و کم‌لطفی رانندگان (بخش بار) نسبت به انجمن‌های صنفی خود و عدم انجام امور در قالب گروهی، بعضاً انجمن‌های ناکارآمد و فرصت‌طلبی که صرفاً هدفشان کسب منافع شخصی است، ظهور کرده‌اند.

به گزارش تین‌ نیوز، عبدالله خانعلی این مطلب را در قالب یادداشتی در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: عملکرد این انجمن‌ها که حاصل کوتاهی رانندگان برخی شهرها و استان‌هاست، موجب ایجاد ذهنیت منفی و بدبینی نسبت به کلیت و فلسفه وجودی تشکل‌های صنفی رانندگان (بخش بار) شده است.

وی با تاکید بر این‌که چرا پزشکان، مهندسان، وکلا، تراش‌کاران و سایر صنوف از تشکل‌های قوی برخوردارند ولی تشکل‌های صنفی مرتبط با رانندگان (بخش بار) چنین نیستند، اظهار کرد: آیا غیر از این است که وجود چنین تشکل‌هایی نشان دهنده ضعف رانندگان سراسر کشور است؟

خانعلی خاطرنشان کرد: رانندگان بخش بار هم مانند سایر صنوف باید به این نتیجه برسند که برای پیشبرد بهتر امور، در قالب تشکل‌ها،  پیگیر مطالبات صنفی و حقوقی خود باشند.

وی با طرح این موضوع که «یک سؤال همواره در اذهان عمومی مطرح می‌شود که چرا رانندگان این‌قدر مشکل دارند؟ آیا جامعه رانندگان از گرفتارترین اقشار جامعه هستند یا خیر؟» گفت: یک دوگانگی و تضاد در گفتار و کردار رانندگان به چشم می‌خورد، از یک طرف رانندگان در شعار و سخن اذعان به گرفتاری خود دارند، از طرف دیگر در عمل برخلاف حرف‌های خود رفتار می‌کنند و این امر در طرف مقابل این ذهنیت را ایجاد می‌کند که شاید هم مشکلات‌شان آنقدر که می‌گویند جدی نیست.

او با بیان این‌که یک پرسش اساسی در این زمینه مطرح است که پاسخ دقیق آن را فقط خود رانندگان می‌توانند بدهند، نه کسی دیگر، اظهار کرد: پرسش این است که آیا راننده واقعاً گرفتار است یا خیر؟ اگر پاسخ رانندگان مثبت باشد و رانندگان معتقد به گرفتار بودن خود باشند، این پرسش مطرح می‌شود که چرا این قشر نمایندگانی برای پیگیری امور و رفع مشکلات خویش انتخاب نکرده و نسبت چرا به تأسیس انجمن‌های صنفی تخصصی رانندگان (بخش بار) در شهرهای خود اقدام نمی‌کنند؟

به گزارش تین‌ نیوز، خانعلی گفت: همچنین اگر هم در شهرهای خود انجمن صنفی رانندگان دارند، چرا با عضویت در آنها باعث تقویت این انجمن‌ها نمی‌شوند تا آنها به عنوان نمایندگان رانندگان پیگیر مسائل و امور ایشان شوند؟

رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان تهران با بیان این‌که آیا رانندگان انتظار دارند دیگرانی که هیچ مشکلی ندارند، ایشان را از گرفتاری خلاص کنند، افزود: سوال دیگر این است که اگر راننده مشکلی ندارد، یا مشکلش آنقدر جدی نیست که او را به فکر پیگیری مشکلاتش بیندازد، پس چرا اعتراض و اعتصاب می‌کند؟

این فعال صنفی با بیان این‌که رانندگان قطعاً مشکل دارند که سال گذشته به نشانه اعتراض علیرغم میل باطنی، ناوگان خود را متوقف کردند، اظهار کرد: معتقدم رانندگان باید ابتدا تکلیف خود را با خودشان معلوم کنند سپس با دیگران، چرا که اگر من راننده واقعاً مشکل دارم باید یاد بگیرم که در درجه اول به صورت اصولی با آن مواجه شوم، از طریق قانونی، حقوقی و مدنی پیگیر رفع مشکلاتم باشم، بعد اگر نتیجه‌ای نگرفتم راه‌های دیگر را امتحان کنم.

خانعلی گفت: از آنجایی‌که که از یک طرف به دلیل گرفتاری‌های شغلی و زندگی، امکان پیگیری مشکلات به طور شخصی برای تک تک رانندگان وجود ندارد و از طرف دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها هم تمایلی به پاسخ‌گویی به تک تک رانندگان ندارند، بنابراین تنها گزینه، پیگیری امور توسط نمایندگان رانندگان است که طبق قانون همان تشکلات صنفی رانندگان هستند.

به گزارش تین‌ نیوز، وی اظهار کرد: مسئولان سالی یک بار آن هم در مراسم روز 26 آذر به‌ یاد رانندگان می‌افتند و به بهانه این روز، با علم به این‌که نهایتاً چند ساعت در مقابل رانندگان قرار می‌گیرند، برای در امان ماندن از انتقادات و فشارهای روحی و روانی از طرف آنان، بعضاً در سخنانشان از کلمات رانندگان زحمتکش و... استفاده می‌کنند و بعد از آن روز همه چیز به فراموشی سپرده می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان تهران بیان کرد: این در حالی است که در صورت وجود تشکل‌های صنفی قوی، هم انجمن‌های صنفی رانندگان خود را موظف به پیگیری دانسته و هم مسئولان به‌دلیل جایگاه حقوقی انجمن، خود را موظف به پاسخگویی و همکاری با تشکلات رانندگان می‌دانند.

خانعلی افزود: بر این اساس رانندگان هم به سهم خود در پیدایش وضعیت و شرایط بحرانی امروز حمل‌و‌نقل در مقیاس بسیار وسیعی نقش داشته و مقصر هستند، بدون اینکه اصلا خودشان را مقصر بدانند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    جناب اقای خانعلی
    این سخنانی که در مورد هیئت مدیره ها فرمودید فکر کنم میشود به خود شما هم استنادکرد ناسلامتی خود شما هم یکی از ارکان این صنف هستید ....پس دیدارمان بیست و شش اذر