| کد خبر: 186133 |

◄ سودهای نهفته در حمل‌ونقل جاده‌ای به جیب چه کسانی می‌رود؟

اگر از هر شرکت مسافربری ماهانه حداقل 300 هزار تومان تحت عنوان سهم آژانس‌ها کسر شود و اگر 1500شرکت مسافربری در کشور فعال باشند، به رقم 500 میلیون تومان در ماه می‌رسیم.

تین نیوز

یک فعال حمل‌ونقل بخش مسافربری جاده‌ای با انتقاد از شیوه فعالیت برخی سامانه‌های فروش آنلاین بلیت اتوبوس، نحوه فعالیت‌های آنها را سوءاستفاده از کل مجموعه حمل‌ونقل از جمله رانندگان و شرکت‌های مسافربری توصیف کرد.

به گزارش تین‌نیوز، مسعود افروز‌نیا با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی و در جمع فعالان بخش حمل‌ونقل مسافربری جاده‌ای، گفت: سامانه فروش آنلاین بلیت اتوبوس ... به یک دلال الکترونیکی و پیشرفته تبدیل شده است.

وی افزود: تا پیش از این، از هر فروش یک درصد از بهای بلیت به این سامانه تعلق داشت که همین یک درصد هم در کل کشور و روزانه مبلغ زیاد و هنگفتی می‌شد که البته این درصد معقول و مناسب بود.

او خاطرنشان کرد: متأسفانه مسئولان این سامانه به این مقدار راضی نشدند و سامانه فروش را در اختیار برخی آژانس‌های مسافربری  قرار دادند.

افروزنیا تاکید کرد: اکنون این آژانس‌ها هر کدام 6 درصد از مبلغ فروش را برای خودشان برداشته و سپس باقی‌مانده را برای شرکت‌های مسافربری واریز می‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که این 6 درصد در مجموع مبلغ کلانی می‌شود، اظهار کرد:  چرا صنف حمل‌ونقل باید این هزینه‌ها را تقبل کند؟ چرا باید هزینه تبلیغات میلیاردی یک آژانس مسافرتی در سیمای ملی را صنف حمل‌ونقل بپردازد؟ چرا باید سود زحمات این صنف به اشخاص پشت پرده‌ای برسد که هیچ خدماتی به حمل‌ونقل ارایه نمی‌دهند؟ آیا دست سامانه فروش آنلاین بلیت ... با آژانس‌های طرف قرارداد یکی است؟ آیا خود آنها سهام‌دار این آژانس‌ها هستند که پنل سامانه را در اختیار آژانس‌ها قرار داده و بدین ترتیب به‌راحتی به‌جای یک درصد، 6 درصد سهم می‌گیرند؟

او گفت: اگر از هر شرکت مسافربری ماهانه حداقل 300 هزار تومان تحت عنوان سهم آژانس‌ها کسر شود و اگر  1500شرکت مسافربری در کشور فعال باشند، به رقم  500 میلیون تومان در ماه می‌رسیم و این درحالی است که بابت پشتیبانی نرم‌افزارها هم درصدی از شرکت‌ها کم می‌شود.

به گفته افروزنیا این موضوع نشان می‌دهد چه اشخاصی، از صنف حمل‌ونقل چه سوءاستفاده‌هایی می‌کنند و با اندک سرمایه‌ای با استفاده از بی‌اطلاعی صنف حمل‌و‌نقل چه سودهایی به دست می‌آورند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن م 1 0

    خدا برکت بده آقا ،جایگاه ای تی است دیگر بران خرده نگیرید ،قیمت تمام شده خدمات وارزش خدمات شأن را درکمیته های فنی محاسبه واز خدمات اساتید دانشگاهی دراین امر بهره برده اند .برای کرایه کافر برون شهری ودرون شهری باید هزار دلیل بیاوری وهزغز چک و چونه. بزنی ولی نرخ خدمات بازارگاهها که مانند ارائه کنندگان خدمات تاکسی اینترنتی روزانه رقم های نجومی از محل کمیسیون سرازیر ارائه دهندگان اپلیکیشن مربوطه میشود دیگر هرچه بود اشکالی دران نیست خوش بحال شما که ۶درصد راتعیین کرد اند شنیدیم آسنپ وتپسی که ۱۳درصد میگیرند .خدابدادکامیون های حمل کالا برسد بنظرم یک کیسه گشاد هم برای الکترونیکی کردن اعلام بار دوخته اند ، خدابخ هیرمند.