| کد خبر: 180858 |

◄ لزوم تغییر دیدگاه به ناوگان حمل‌ونقل کالا از عوارض گمرک تا سهمیه سوخت

واقعاً جای سوال است که چرا بین گمرکی واردات مازراتی گرند توریزمو، مرسدس s500، بی ام بلیو X6 و یک اینترناش و ماک ولو f12 اختلافی نیست؟

تین نیوز

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا بر لزوم تغییر دیدگاه دولت به ناوگان حمل‌ونقل کالا نسبت به خودروهای شخصی تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز، یوسف منتظری در توضیح این دیدگاه خود در شبکه‌های اجتماعی، اظهار کرد: اولین مورد از تغییر دیدگاه دولت به ناوگان حمل‌و‌نقل کالا نسبت به خودروهای سواری شخصی، می‌تواند مربوط به تغییر گمرکی واردات ناوگان وارداتی باشد.

این راننده خود مالک افزود: تغییر عوارض گمرکی وارادات ناوگان به صورت قطعات منفصله (CKD) نیز می‌تواند به عنوان یک رویکرد مورد توجه مسئولان دولتی قرار گیرد.

او اظهار کرد: تغییر میزان سهمیه سوخت از طریق افزایش سهمیه ماهانه بدون محدودیت سوختگیری در بازه زمانی ۲۴ ساعته مخصوصا در ناوگان یخچال‌دار نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که می‌توان از آن به عنوان موردی دیگر از تغییر دیدگاه دولت به ناوگان عمومی حمل کالا نام برد.

این کامیوندار تاکید کرد: تغییر گمرکی واردات قطعات و لوازم یدکی + لاستیک (کاهش درصد گمرکی برای رسیدگی مرتب به کامیون و سرویس‌های دوره‌ای) نیز از دیگر مورادی است که می‌تواند در مورد آن نیز تغییراتی در دیدگاه مسئولان دولتی ایجاد شود.

وی گفت: البته خودروسازان (مونتاژکاران) داخلی برای قطعات منفصله ۳۵ درصد گمرکی پرداخت می‌کنند ولی از مصرف کننده، گمرکی آن را تمام و کمال دریافت می‌نمایند.

منتظری خاطرنشان کرد: بر این اساس واقعاً جای سوال است که چرا بین گمرکی واردات مازراتی گرند توریزمو، مرسدس s500، بی ام بلیو X6 و یک اینترناش و ماک ولو f12 اختلافی نیست؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.