| کد خبر: 176472 |

◄ تن-کیلومتر؛ تنها فرمول ساماندهی بی‌ثباتی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا

تنها فرمولی که می‌تواند بی‌ثباتی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا را سامان دهد، اجرا کردن تن-کیلومتر در کل کشور است.

تین نیوز

یک راننده خود مالک معتقد است تنها فرمولی که می‌تواند بی‌ثباتی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا را سامان بدهد، اجرا کردن تن-کیلومتر در کل کشور است.

به گزارش تین‌نیوز، کوروش فلاحی در شبکه‌های اجتماعی با بیان این مطلب تاکید کرد: به دنبال زمین‌گیر شدن درصد بالایی از ناوگان حمل بار جاده‌ای بر اثر بالا رفتن قیمت لاستیک، روغن موتور، ولوازم یدکی و هزینه‌های جانبی و خدماتی و همچنین ثابت ماندن نرخ کرایه‌ها، تعادل در حمل بار تغییر چشمگیری پیدا کرد.

این کامیوندار گفت: این شرایط موجب شد در بعضی مسیرها، افزایش چند برابری در نرخ کرایه صورت بگیرد که باز هم مثل همیشه شرکت‌های حمل‌ونقل از  وضعیت به وجود آمده بیشترین سود را بردند.

وی با بیان این‌که اکثر شرکت‌های حمل‌ونقل دنبال منافع شخصی خود هستند و هرچه آب گل‌آلودتر باشد ماهی بیشتری صید می‌کنند، افزود: در چنین وضعیتی، صاحبان کالا و تولید کنندگان چاره‌ای جز پرداخت هزینه‌های حمل  ندارند و این بی ثباتی نتیجه نبودن یک نرخ مدون ومعقول است.

فلاحی گفت: تنها فرمولی که می‌تواند این بی‌ثباتی را سامان داده و رضایت طرفین را جلب کند اجرا کردن تن-کیلومتر در کل کشور و کوتاه کردن دست افرادی است که با کمترین سرمایه‌گذاری و خدمات بیشترین سود را  در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای از آن خود می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز، این راننده خود مالک اظهار کرد: اگر سود منطقی و واقعی این صنف به متولیان واقعی آن یعنی کامیونداران که سرمایه‌گذاران واقعی هستند برسد، توان ادامه فعالیت برای آنان ایجاد می‌شود و تولید کنندگان، صاحبان کالا و مصرف کنندگان که بیشترین قشر در معرض خطر هستند نیز از این چرخه سالم سود خواهند برد.

فلاحی خاطرنشان کرد: همانطور که طی 2 و  سه سال گذشته به طور مستمر خطر زمین‌گیر شدن ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای هشدار داده شده بود، اکنون هم هشدار می‌دهیم چنانچه تن-کیلومتر اجرا نشود، مطمئنا ناوگان حمل بار ناخواسته، از وضعیت موجود هم زمین‌گیرتر خواهد شد و هزینه برگرداندن آن به وضعیت قبلی از اجرای طرح تن-کیلومتر بیشتر خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خدادادبکرانی 1 2

    سلام عرض ادب تنها راه سرو سامان دادن در این برهه اجرای تن بر کیلومتراست به امید اجرای صحیح این طرح«»

  • محمدجوادابویی 0 1

    باسلام ودرود خدمت یکایک همکاران زحمت کش وسرمایه گذاران صنعت حمل ونقل.به ویژه جناب فلاحی.که به نکات بسیار اموزنده ومهمی اشاره فرموندن
    که واقعیت امر این است تنها راه نجات وسر سامان دادن این صنعت. اجرای صحیح وکامل طرح (تن# بر #کیلومتر) است تا زیر ساختهای حمل ونقل و کامیونداران و سرمایه گذاران این صنعت را از این وضعیت زلزله زده نجات داد.
    با وجودچند صد برابر شدن قیمت لاستیک وقطعات یدکی و روغن وفیلتر وکلیه لوازمهای جانبی وخدمات این قشر زحمت کش روز به روز به عمق این فاجعه میرسند وهیچ کس به فکر اینها نیست وبرعکس شرکتهای حمل ونقل وهمچنین دلالان بار برای طعمه های خود تورها را بزرگتر کرده و فقط به فکر وصید وشکارنشستن. قطعا که با وضعیت کنونی بار وبدتر شدن اوضاع بار وکرایه های توافقی که بشترین سود ان در جیب شرکتهای حمل ونقلی میرودکامیون داران وسرمایه گذاران این صنعت زمین گیر شده ونای حرکت ندارن.
    فلذا از ان مقام مسؤل خواهشمندیم هر چه سریعتر نسبت به اجرای طرح (تن# بر# کیلومتر) اقدام نمایند...
    تنها راه نجات وبرون از این وضعیت اسفناک برای کامیونداران وصاحبان صنایع وکالاو اقتصاد کشور اجرای بحق وقانونی طرح عظیم تن# بر #کیلومتر می باشد.(ومن الله توفیق)

  • ناشناس 1 0

    سلام عرض ادب من تن بر کیلو متر زیاد اگا هی ندارم. با وجود اینکه سهامدار شرکت حمل و نقل هستم و چند تا ماشین داشتم هفت عدد تریلر ولی الان که خودم از کار افتاده شدم سه عدد ماشین دارم دو تا اف هاش یک ایوکو ۳۳۰ مملکت توازنش بهم ریخته الان خدا گواه است خرجی خونم بندتا بند میرسه ما باید با بی ثباتی بازار قطعات فکری بکنیم عین قدیم لاستک طبق کیلومتر سه یا چهار هزار یک جفت دولتی و تعاونی برای لوازم یدکی طبق کارشناسی واقعی نه انجمنی وضع حمل و نقل خوب میشه از اینکه فحاشی به بار بری می کنن خوب نیست همه یک جور نیستن بنده شخصا اصفهان همه می شناسم ی پراید ندارم ی خونه دارم بخدا می ترسم ترک خورده وحشت ناک ولی ندارم سه تا پسر دارم مستاجر اسم شرکتم حمل و نقل سریع صفا هان از نزدیک ببینید و تاز بیشتر بار ترافیک اصفهان را هم جابجا می کنم با تقدیم شایسترین احترامات