| کد خبر: 176312 |

◄ نقش موثر دستگاه‌های مختلف در توسعه لجستیک

دستگاه‌های مختلفی از جمله گمرک، بانک‌ها، مرکز آمار، وزارت راه و... می‌توانند نقش موثری در توسعه زنجیره تقاضا تا مصرف ایفا نمایند.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل در مورد مفاهیم لجستیک گفت: واژه لجستیک کلمه‌ای یونانی است و بیشتر در تامین و آماد نظامی کاربرد دارد اما امروزه در حمل‌و‌نقل نیز واژه مصطلحی شده و در این زمینه اقدامات خوبی در حال انجام است.

به گزارش تین‌نیوز، رضا مرادی افزود: در حال حاضر لجستیک تقریباً منحصر به شقوق مختلف حمل‌و‌نقلی شده است، اما سیر تقاضا و دسته‌بندی آنها، ثبت سفارشات کالا از مبدا تولید تا محل مصرف یعنی از مرحله تقاضای کالا و تامین اعتبار آن، حمل، انبار و توزیع آن در مقصد مصرف را نیز شامل می‌شود.

این کارشناس با تاکید بر این‌که لجستیک می‌تواند در متدولوژی تقاضا تا توزیع، فرآیندهای زیادی نقش موثر و مفیدی را ایفا کند، اظهار کرد: از جمله نقش‌های آن می‌توان به هدفمند کردن تقاضاها از طریق مراکز مختلف آمارهای رسمی و مستند، تامین اعتبارات لازم جهت ثبت سفارش کالا از طریق بانک‌های عامل و تسهیل در عوارض گمرکی و دیگر عوارض قانونی صادرات و واردات اشاره کرد.

به گزارش تین‌نیوز، این کارشناس گفت: بسته‌بندی و انبارش کالا با سیلوهای ذخیره، ایجاد بنادر خشک در گرانیکای مراکز تولید و توزیع، توسعه خدمات الکترونیک در تامین تا توزیع کالا از طرق تجارت الکترونیکی و در نهایت ایجاد زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل چند وجهی از جمله ریل و جاده نیز از دیگر نقش‌های موثر لجستیک است.

مرادی افزود: بنابراین دستگاه‌های مختلفی از جمله گمرک، بانک‌ها، مرکز آمار، وزارت راه و... می‌توانند نقش  موثری در توسعه زنجیره تقاضا تا مصرف ایفا نمایند که امید است با تلاش دستگاه‌های اشاره شده، شاهد رونق در زنجیره تقاضا تا مصرف (لجستیک) باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.