| کد خبر: 165420 |

◄ بیان مشکلات حمل‌ونقل جاده‌ای در نشست مشترک با معاون لاریجانی

تعدادی از فعالان بخش حمل‌ونقل مسافر و کالای جاده‌ای در نشستی که با معاون رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار کردند برخی از خواسته‌های صنفی خود را با معاون رئیس خانه ملت در میان گذاشتند.

تین نیوز

تعدادی از فعالان بخش حمل‌ونقل مسافر و کالای جاده‌ای در ملاقات حضوری با معاون رئیس مجلس شورای اسلامی برخی از خواسته‌های صنفی خود را با  معاون رئیس خانه ملت در میان گذاشتند.

به گزارش تین‌نیوز، بر اساس خبری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، این ملاقات صنفی روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت در دفتر «علی لاریجانی» در مجلس شورای اسلامی و با حضور معاون وی برگزار شد.

بر اساس این گزارش از جمله مشکلاتی که در این ملاقات برگزار شد بحث نوسازی ناوگان فرسوده و عدم حمایت دولت از این بخش و همچنین مصوب کردن کاهش تناژ کامیون‌ها در مقابل عدم تغییر کرایه‌ها بود.

تصویب نشدن سخت و زیان‌آور بودن شغل رانندگی و مشکلات تشکل‌ها و صنف‌ها و عدم حمایت و نظارت و رها بودن صنف‌ها توسط متولیان این بخش از دیگر موضوعاتی بود که در این ملاقات مطرح شد.

موضوع عملکرد شرکت‌های حمل‌و‌نقل و مشکلاتی که دامن‌گیر رانندگان کامیون‌های حاوی بارهای قاچاق به‌علت عدم آگاهی راننده شده است و همچنین موضوع نصب سپهتن و مصوب کردن ساعات کار رانندگی در صورتی‌که هیچ امنیت جانی و مالی برای راننده در زمان استراحت در جاده‌ها وجود ندارد نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در ملاقات با معاون رئیس مجلس بود.

به گزارش تین‌نیوز، یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این ملاقات حضوری مشکل حقوق بازنشستگی رانندگان بود که به اعتقاد فعالان این بخش با وجود آن‌که رانندگان جزو شرکای اقتصادی و اجتماعی و سیاسی دولت هستند در مقابل حقوق بازنشستگی‌شان نسبت به سایر مشاغل بسیار پایین است.

کمبود بار و مسافر به‌علت عدم اجرای قوانین و نظارت کافی و همچنین عدم برخورد با خودروهای شخصی و عدم حمایت از مینی‌بوس‌های مسافری که 90 درصد آنان فرسوده شده‌اند نیز از دیگر مشکلاتی بود که در ملاقات با معاون رئیس خانه ملت مطرح شد.

نمایندگان رانندگان همچنین در این ملاقات حضوری این موضوع را مطرح کردند که از سال 93  تا کنون هیچ تغییری در نرخ کرایه‌ها در بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای صورت نگرفته است و در مقابل قیمت لاستیک، روغن، بیمه و هزینه با تورم بسیار بالا در حال رشد است یعنی حمل‌و‌نقل کالا و مسافر با درآمد چهار سال پیش انجام می‌شود اما نرخ استهلاک و هزینه با دلار 6000 هزار تومانی.

به گزارش تین‌نیوز، رانندگان همچنین از معاون رئیس مجلس درخواست کردند کمیته حمل‌و‌نقل و عمران مجلس موظف شود در زمان مصوب کردن قوانین و بخشنامه‌های حمل‌و‌نقل اعم از مسافر و کالا، از نمایندگان این تشکلات به‌عنوان کارشناسان تجربی این حوزه دعوت نماید.

این گزارش حاکی است معاون رئیس مجلس در این جلسه نسبت به پیگیری مشکلات مطرح شده قول مساعد داد و مقرر شد در اسرع وقت جلسه بعدی با حضور رئیس مجلس و تعدادی از نمایندگان برگزار شود.

بر اساس این گزارش شرکت کنندگان جلسه در بخش مسافر خادمی‌‌زاده از کانون سراسری، داوودی از استان کرمانشاه و سمنانی از اصفهان بودند. از بخش شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی نیز عطرچیان در جلسه حضور داشت و از بخش کالای کشور نیز نصیرزاده از استان لرستان، تیموری از استان خراسان رضوی، نعمتی از آذربایجان شرقی، کریمی از استان اصفهان، باباویسی از استان کردستان و موسوی از طرف رانندگان در این جلسه حضور داشتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.