| کد خبر: 163183 |

یک کارشناس حمل‌ونقل تشریح کرد

◄ شرط رونق ترانشیپ در بنادر بزرگ

توسعه بنادر کوچک در طول نوار ساحلی جنوب باعث رونق بنادر بزرگ و رفع محرومیت در این مناطق خواهد شد.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل معتقد است رونق ترانشیپ بنادربزرگ در گرو توسعه بنادر کوچک است.

به گزارش تین‌نیوز، رضا مرادی با بیان این مطلب در گروه تلگرامی «جامعه بندری و دریایی» و در جمع کارشناسان حوزه بنادر و دریانوردی، در توضیح این دیدگاه خود نوشت: توسعه بنادر کوچک در طول نوار ساحلی جنوب باعث رونق بنادر بزرگ و رفع محرومیت در این مناطق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بنادر کوچک زیادی در طول نوار ساحلی جنوب از اروند کنار خوزستان تا گواتر سیستان و بلوچستان وجود دارند که در سالیان گذشته در سایه بنادر بزرگ قرار گرفتند و آن چنان‌که باید بدان‌ها توجه می‌شد، توجه نشد و رشد نیافتند، در صورتی‌که اگر این مهم اتفاق می‌افتاد تاثیر به‌سزایی در تخلیه و بارگیری بنادر بزرگ داشت.

وی افزود: بنادر کوچکی در شرق استان هرمزگان از قبیل جاسک و سیریک در نزدیکترین مناطق به بنادر کشور عمان از قبیل بندر صحار ، مسقط و خصب با فواصل زیر:

1.  بندر سیریک  - بندر خصب عمان  فاصله        93 کیلومتر

2.  بندر جاسک  - بندر صحار عمان    فاصله       167 کیلومتر

3.  بندر جاسک – بندر مسقط عمان   فاصله         220   کیلومتر

وجود دارند که اگر اندک توجهی به توسعه آنها صورت بگیرد رونق بسیار زیادی را در این مناطق ایجاد خواهند کرد.

به گزارش تین‌نیوز، مرادی تاکید کرد: از آنجایی‌که زیر ساخت‌های لازم در این بنادر کوچک، اعم از پس‌کرانه و ایجاد اسکله کاملاً مهیا است، لذا با اندکی توجه و از طریق سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی می‌توان از این پتانسیل بسیار خوب در جهت رونق ترانشیپ بندر شهید رجایی و محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی مناطق شرق هرمزگان با سرعت خوبی استفاده کرد.

در ادامه مهدی رستگاری از دیگر کارشناسان حاضر در گروه نیز در تایید این دیدگاه گفت: توسعه بنادر کوچک می‌تواند موجب کاهش هزینه حمل‌ونقل و دشواری‌های کالارسانی، تسهیل زندگی و ارتقای استانداردهای زندگی در برخی مناطق ساحلی ( و محروم) جنوب کشور شود.

رستگاری تاکید کرد: وقتی که صحبت از بنادر کوچک به میان می‌آید، بندر عجمان در نظرم می‌آید که زنجیره‌های تامین جامعه محلی آن صد درصد متکی به حمل‌و‌نقل دریایی هستند. با این شیوه می‌توان از هزینه‌کردهای هنگفت برای احداث جاده و یا راه‌آهن در مناطق یاد شده پرهیز کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.